English

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی جویبار اعلام کرد؛

صادرات ۲ هزار تن محصولات کشاورزی از جویبار به خارج کشور

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی جویبار از صادرات 2 هزار تن محصولات کشاورزی از پایانه صادراتی روماک گستر این شهرستان به خارج از کشور 6 ماه نخست امسال خبر داد.

صادرات 2 هزار تن محصولات کشاورزی از جویبار به خارج کشور

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محمدمهدی عباس زاده سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی جویبار با اشاره به اینکه اجرای ضوابط قرنطینه ای برای جلوگیری از ورود عوامل خسارت‌زای گیاهی به درون کشور و صدور گواهی بهداشت نباتی برای محصولات صادراتی به صورت جدی در مراکز قرنطینه گیاهی شهرستان جویبار دنبال می شود، اظهار داشت: 2 هزار تن محصولات کشاورزی از پایانه صادراتی روماک گستر این شهرستان به خارج از کشور 6 ماه نخست امسال صادر شد.

وی ادامه داد: محصولات صادر شده شامل یک هزار و 678 تن پرتقال، 17 تن سیب، 40 تن شلیل، 74 تن فلفل دلمه ای، 402 تن کیوی و 82 تن گوجه فرنگی است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جویبار تصریح کرد: مهمترین هدف از قرنطینه نباتی، بررسی محموله های کشاورزی برای جلوگیری از ورود و خروج عوامل خسارت‌زای گیاهی قرنطینه ای شامل آفات و بیماری هاست که با بهره گیری از توان کلینیک های گیاه پزشکی بخش غیردولتی انجام می شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت قرنطینه نباتی در امر صادرات، واردات و ترانزیت محصولات کشاورزی و حساسیت این کار، کارشناسان قرنطینه نباتی به صورت شبانه روزی فعالیت کرده و محموله های کشاورزی را بازدید می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه