English

رضا نصیری:

حلقه مفقوده کشاورزی گناباد توسعه صنایع فرآوری و بسته‌بندی است

فرماندار گناباد بیان کرد: با وجود پتانسیل های خوب این شهرستان در بخش کشاورزی و دامی، به دلیل کمبود صنایع فرآوری و بسته بندی بخش زیادی از این تولیدات به صورت خام به سایر نقاط کشور صادر می شود.

حلقه مفقوده کشاورزی گناباد توسعه صنایع فرآوری و بسته‌بندی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رضا نصیری فرماندار گناباد در سخنانی اعلام کرد: در حال حاضر توسعه کمی و کیفی و جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد واحدهای فرآوری و بسته‌بند ی از ضرورتها و حلقه مفقوده بخش کشاورزی در این شهرستان است.

نصیری این سخنان را در جریان بازدید از واحدهای تولیدی و صنایع مرتبط بخش کشاورزی گناباد اظهار کرد و ادامه داد: با وجود پتانسیلهای خوب این شهرستان در بخش کشاورزی و دامی، به دلیل کمبود صنایع فرآوری و بسته بندی بخش زیادی از این تولیدات به صورت خام به سایر نقاط کشور صادر می شود.

فرماندار گناباد تصریح کرد: با ایجاد و توسعه صنایع بسته بندی و فرآوری ضمن افزایش ارزش افزوده تولیدات بخش کشاورزی و دامی شاهد رونق اقتصادی برای فعالان این بخش هستیم و باید با حمایت از سرمایه گذاران بستر جلب و دلگرمی آنان را به فعالیت در این بخش افزایش داد.

وی همچنین اضافه کرد: امروز با تلاش کشاورزان و دامداران و تولیدات کیفی کشاورزی و دامی به یک مزیت مهم اقتصادی در این شهرستان دست یافته ایم که مسوولان ذیربط باید قدر این مزیت را بدانند.

نصیری متذکر شد: باید با فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی و دامی این شهرستان در بازاراهای رقابتی صادراتی داخلی و خارجی جایگاه خود را افزایش دهد تا این بخش به یک قابلیت مهم برای رونق اقتصادی منطقه تبدیل شود.

فرماندار گناباد ابراز کرد: در حوزه فرآوری برخی محصولات مانند پسته، زیره و زعفران، توت خشک و غیره اقدامات خوبی در گناباد انجام شده است که باید با جلب و حمایت از سرمایه گذار زمینه توسعه این فعالیتها متناسب با نیاز این بخش افزایش یابد.

وی یادآور شد: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین توسط رهبر معظم انقلاب و ظرفیتها و مرغوبیت تولیدات بخش کشاورزی و دامی شهرستان گناباد از جمله زعفران، سماق و گیاهان دارویی خواستار پیگیری احداث شهرک فناور برای توسعه فرآوری این محصولات با بهره‌گیری از علم فناوری هستیم.

نصیری خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۷۸ هزار تن تولید سالانه محصولات کشاورزی در گناباد، ۹۰ هزار و ۵۰۰ تن در این شهرستان فرآوری و مصرف می شود و بقیه به دلیل نبود توان بسته بندی و سرمایه گذاری ناکافی در این بخش به صورت خام به دیگر نقاط کشور و حتی خارج صادر و ماحصل تلاش کشاورزان گنابادی به نام سایر مناطق در بازار مصرف عرضه می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه