English

سرم به مقدار کافی در داروخانه های اهواز موجود است

مدیر نظارت بر فرآورده های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: سرم به مقدار کافی در داروخانه های اهواز موجود است ولی توزیع آن کنترل شده است.

سرم به مقدار کافی در داروخانه های اهواز موجود است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، دکتر مسعود مهدوی نیا مدیر نظارت بر فرآورده های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز روز یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: با توجه به موج بیماری کرونا در فصل تابستان و شیوع کنونی آنفلوآنزا در سطح کشور با محدودیت تولید سرم در کشور مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه افزایش مصرف سرم باعث شد تا محدودیت هایی در این رابطه اعمال شود افزود: با توجه به شرایط موجود تلاش می شود مصرف سرم کنترل شود.

مدیر نظارت بر فرآورده های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: میزان مصرف سرم بیش از میزان تولید در کشور است از طرفی سرم جزو داروهایی است که از خارج استان خوزستان وارد می شود لذا در رابطه با انتقال آن به این استان نیز محدودیت هایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه سرم در استان خوزستان طبق یک برنامه تعیین شده تامین می شود افزود: اگر گزارشی مبنی بر کمبود سرم در داروخانه ها دریافت شود به سرعت نسبت به تامین آن اقدام می شود.

مهدوی نیا از شهروندان خواست در صورت عدم عرضه سرم از سوی داروخانه ها موضوع را از طریق شماره تلفن ۳۲۲۳۲۳۶۲ و ۳۲۲۳۲۳۶۳ اطلاع دهند. 

در حال حاضر ۹ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و مابقی نقاط استان در حالت آبی کرونایی قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه