English

هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به شیوع بیماری های تنفسی، به ویژه آنفلوآنزا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه طی روزهای اخیر شاهد گسترش موارد مراجعه به مراکز درمانی استان فارس با علایم ابتلا به بیماری های تنفسی هستیم، بیشترین موارد شیوع را شامل بیماری آنفلوآنزا عنوان کرد.

هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به شیوع بیماری های تنفسی، به ویژه آنفلوآنزا

به گزارش خبرگزاری موج فارس،  سید وحید حسینی در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا، با بررسی آمارهای موارد مراجعه به مراکز درمانی استان در روزهای اخیر، از افزایش میزان ابتلا به بیماری های تنفسی به ویژه آنفلوآنزا خبر داد.

او با اشاره به اهمیت افزایش پایبندی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در فصل سرما، بالا بودن موارد مراجعه به مراکز درمانی با علایم تنفسی را به منزله زنگ هشداری دانست که باید جدی گرفته شود.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با بیان اینکه آمارهای مراکز درمانی استان طی روزهای اخیر حاکی از افزایش موارد بیماری های تنفسی به ویژه آنفلوآنزا است، از مردم استان فارس خواست تا در صورت مشاهده علایمی نظیر تب، بدن درد، گلودرد و علایم تنفسی، ابتدا به مراکز منتخب مراجعه بیماران عفونت حاد تنفسی در سطح استان مراجعه کنند.

حسینی همچنین رعایت موازین بهداشتی برای پیشگیری از انتقال بیماری به خانواده و اطرافیان در صورت بروز علایم را دیگر راهکار حفاظت از سلامت عمومی عنوان کرد.

رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در کنار دریافت واکسن آنفلوآنزا برای افراد در معرض خطر، به ویژه افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، کودکان زیر پنج سال، افراد مبتلا به بیماری های مزمن و افراد دارای نقص سیستم ایمنی در شرایط کنونی؛ همچنین تکمیل دزهای واکسن کرونا با هدف تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری کووید۱۹، دیگر توصیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا بود.

او همچنین از خانواده ها خواست تا فرزندان خود را نسبت به راهکارهای رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شست و شوی منظم دست ها آگاه سازند.

حسینی با بیان اینکه آنتی بیوتیک ها، تاثیری در درمان آنفلوآنزا ندارد، بر ضرورت پرهیز از مصرف خودسرانه دارو در صورت بروز علایم بیماری تاکید کرد و گفت: استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک ها، میزان مقاومت آنتی بیوتیکی باکتری ها را افزایش می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به بررسی راهکارهای مدیریتی برای پیشگیری از شیوع بیماری در استان با مشارکت برون بخشی پرداخت.

ارزیابی روند اجرایی شدن مصوبات پیشین این ستاد، وضعیت ابتلا به کرونا در مناطق مختلف استان و رنگبندی نقشه کرونا در فارس، میزان مراجعه به مراکز درمانی استان، وضعیت بیماران بستری در بخش های عادی و ویژه کرونا، علت های جان باختن مبتلایان به کرونا طی روزهای اخیر در سطح استان و کشور، دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست امروز این ستاد مدیریتی بود.

در ادامه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن ابراز نگرانی از افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا در دانش آموزان گفت: در نشست مشترک با مدیران ارشد اداره کل آموزش و پرورش، راهکارهای پیشگیرانه در این زمینه بررسی می شود.

عباس رضائیان زاده مهمترین توصیه ها در صورت ابتلای افراد را شامل استراحت کافی و استفاده فراوان از مایعات و غذاهای مقوی عنوان کرد و افزود: لازم است در صورت عدم بهبودی و وخامت وضعیت، به مراکز منتخب مراجعه بیماران عفونت حاد تنفسی در سطح استان و یا پزشک خانواده مراجعه شود.

او ادامه داد: شهروندان شهر شیراز می توانند در صورت داشتن علایم از ساعت ۸ تا ۲۲ به مرکز خدمات جامع سلامت حضرت ابوالفضل (ع) واقع در بلوار نصر، مرکز خدمات جامع سلامت حافظ واقع در شهر جدید صدرا، مرکز خدمات جامع سلامت فاطمه الزهرا (س) واقع در بلوار همت جنوبی و مرکز خدمات جامع سلامت علیپور واقع در بلوار سیبویه، جنب مرکز بهداشت شهدای انقلاب مراجعه کنند.

رضائیان زاده با اعلام درصد جمعیت هدف واکسینه شده در هر نوبت واکسن کرونا در استان فارس افزود: در حال حاضر تزریق واکسن کرونا در فارس، به ترتیب به ۹۴ و سه صدم درصد در نوبت نخست، ۸۸ و سیزده صدم درصد در نوبت دوم، ۵۰ و چهارده صدم درصد در نوبت سوم و ۴ و نوزده صدم درصد در نوبت چهارم رسیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه