English

استاندار مازندران:

دولت حامی رونق بازار مرکبات و کیوی است

استاندار مازندران گفت: دولت و مدیران دستگاه‌های اجرایی با ریل گذاری های انجام شده حامی واقعی رونق بازار و صادرات محصولات کشاورزی به ویژه کیوی و مرکبات مازندران هستند.

دولت حامی رونق بازار مرکبات و کیوی است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در جلسه کارگروه صادرات مرکبات و کیوی به چین با عنوان اینکه موضوع صادرات محصولات باغی استان مازندران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در سطح ملی مطرح است، اظهار داشت: در حال حاضر سه کشور هند، روسیه و چین به عنوان سه اولویت صادراتی مازندران مطرح است که در تلاش هستیم ظرفیت صادراتی مرکبات مازندران را هر سال نسبت به سال قبل افزایش دهیم تا به سقف یک میلیون تن صادرات در مازندران برسیم.

وی ادامه داد: دولت هیچ بنایی جهت تصدی گری در امور صادرات ندارد بلکه به دنبال تسهیل امور، پشتیبانی و بسترسازی از طریق بخش خصوصی و سفارت خانه ها می باشد.

استاندار مازندران با بیان اینکه یکی از اشکالات و موانع بخش صادرات سخت گیری های کشورهای جامع هدف می باشد که در زمینه استانداردهای محصولات است، افزود: سامانه ای در این زمینه موجود است که باغداران با کمک سازمان جهاد کشاورزی می بایست باغات خود را ثبت و شناسنامه دار کنند.

وی با بیان این که استان مازندران قطب تولید محصولات باغی کشور با تولید سالانه 9.5 میلیون تن محصول باغی است که از این میزان پرتقال با 2.5 میلیون تن بیشترین سهم را دارد، یادآور شد: در تولید کیوی با تولید 220 هزار تن رتبه اول کشور را مازندران داراست و این درصد آمار قابل توجهی است و در زمینه صادرات کیوی مازندران مانعی وجود ندارد.

حسینی پور تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در صادرات محصولات اهمیت دارد و باید رعایت شود استانداردهای بهداشتی است که مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته است، لذا نگاه سنتی در صادرات محصولات استان باید برچیده شود و در بازار بین المللی صادرات نیاز به به روز رسانی بازار خودمان داریم.

وی با اشاره به این که وضعیت صادرات استان با وجود 3.5 میلیون تن محصولات باغی که داریم رضایت بخش نیست و بنابراین جهاد کشاورزی در استانداردسازی هدفگذاری کند، تأکید کرد: در صنعت بسته بندی باید تنوع ایجاد شود و تولید محصولات باغی و مرکبات مازندران ظرفیت های زیادی دارد که سورتینگ داران استان با استانداردسازی می توانند این ظرفیت ها را به سمت صادرات ببرند.

استاندار مازندران گفت: رونق صادرات محصولات مازندران نیاز به همت و همدلی بخش خصوصی و باغداران، سورتینگ داران و کشاورزان‌ دارد و همه پتانسیل های موجود در استان می بایست به این سمت پیش برود تا صادرات محصولات استان را بتوانیم افزایش دهیم و به دنبال این هسیتم از تولید تا مصرف عدالتی را ایجاد کنیم که‌ موجب رضایت مندی باغداران، سورتینگ داران و مردم شود، لذا باید فرآیندی را ایجاد کنیم شاهد تنظیم بازار و رضایت کشاورزان باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه