English

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خبر داد؛

شستشوی مجدد خطوط و تجهیزات برق در معرض آلودگی گردوغبار

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از شستشوی مجدد خطوط و پست‌های برق در معرض آلودگی گرد و غبار خبر داد و گفت: احداث ۱۵ پست برق GIS که تعدادی از آن‌ها وارد مدار شده و پوشش عایقی تجهیزات (RTV) در مناطقی که آلودگی بیشتری دارند از دیگر اقداماتی است که باعث شده با وجود افزایش روزهای آلوده، پایداری شبکه حفظ و وقوع حوادث ناخواسته به حداقل برسد.

 شستشوی مجدد خطوط و تجهیزات برق در معرض آلودگی گردوغبار

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، سید مهرداد بلادی موسوی معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند شست و شوی خطوط فوق توزیع که امروز، ۲۳ مهرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شرایط خاص آب و هوایی و بروز پدیده‌های خاص جوی مانند وقوع پدیده‌های گرد و غبار، رطوبت نسبی هوا و مه شدید در سال‌های اخیر تولید، انتقال انرژی و بهره‌برداری از شبکه را با شرایط متفاوتی رو به رو کرده است که این شرایط باعث بروز مشکلاتی در شبکه برق می‌شود.

وی افزود: گستردگی وقوع گرد و غبار که بعضا همه استان را درگیر می‌کند، تجهیزات شبکه برق را تحت الشعاع قرار می‌دهد و این گستردگی انجام اقدامات لازم مانند شستشو و تعویض تجهیزات را پرهزینه‌تر و زمان‌بر کرده است.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه شست و شوی خطوط و تعویض مقره‌ها و تجهیزات به گروه‌های عملیاتی بیشتری نیاز دارد، گفت: گروه‌های عملیاتی زیادی نیاز است تا بتوان کار شستشوی تجهیزات را انجام داد و همین گستردگی شبکه و جغرافیای استان بعضا امکان واکنش سریع و شستشوی تجهیزات در زمان کم را دشوار می‌کند.

بلادی موسوی عنوان کرد: با توجه به همه این مسائل، شبکه برق خوزستان به یک شبکه خاص تبدیل شده است و باید برای حفظ پایداری شبکه چندین اقدام به صورت همزمان انجام شود.

وی افزود: این اقدامات همزمان به معنای آن است که هم باید در شبکه ایجاد ظرفیت و آن را آماده و بهینه‌سازی کرد تا در فصل گرم جوابگوی نیاز مصرف باشد و هم بتوان اثرات آلودگی‌های جوی و حتی صنعتی را از روی تجهیزات برطرف کرد.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: برای مقابله با این شرایط خاص آب و هوایی در سال‌های اخیر ناوگان مقره‌شوی مجهزی برای برق منطقه‌ای خوزستان خریداری شده است که اکنون در حالت فعالیت است تا در شرایط خاص همزمانی بالا رفتن رطوبت و گردوخاک شاهد بروز مشکلات کمتری در شبکه برق باشیم.

بلادی موسوی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری شستشوی پست‌ و خطوط انتقال و فوق توزیع در حال انجام است و با توجه به کاهش دما و از پیک خارج شدن شبکه، این کار شتاب بیشتری گرفته است.

وی افزود: علاوه بر شستشوی مجدد تجهیزات، تعویض زنجیره مقره خطوط از سرامیکی به سیلیکونی که از سال‌های قبل شروع شد نیز در حال انجام بوده و این اقدام با اولویت‌بندی نقاط حساس و آلوده شبکه در حال انجام است.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: علاوه بر شستشو و تعویض زنجیره مقره‌ها و کنترل ولتاژ شبکه فوق توزیع، برنامه‌ریزی برای احداث ۱۵ پست برق GIS که تعدادی از آن‌ها وارد مدار شده و پوشش عایقی تجهیزات (RTV) در مناطقی که آلودگی بیشتری دارند از دیگر اقداماتی است که باعث شده با وجود افزایش روزهای آلوده، پایداری شبکه حفظ و وقوع حوادث ناخواسته به حداقل برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه