English

سفیر ایران در اوگاندا:

تراز تجاری ایران با اوگاندا ۲.۲ میلیون دلار است/ اوگاندا علاقه‌مند به همکاری با شرکت‌های دارویی ایران است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا گفت: دولت این کشور آماده همکاری با شرکت‌های دارویی ایران برای توسعه بیمارستان در اوگاندا است.

تراز تجاری ایران با اوگاندا ۲.۲ میلیون دلار است/ اوگاندا علاقه‌مند به همکاری با شرکت‌های دارویی ایران است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، مجید صفّار، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا در دیدار با نائب رییس اتاق تبریز و جمعی از فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه توسعه ای بیمارستان های اوگاندا توسط دولت این کشور،اظهار کرد: با این اقدام زمینه برای صادرات داروهای کشور ایران فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه اوگاندا حدود ۴۰ میلیون نفر جمعیت دارد، افزود: حاکمیت این کشور علاقه مند به کار با جمهوری اسلامی ایران بوده و همکاری در زمینه تجارت و صادرات است.

سفیر ایران در اوگاندا یکی دیگر از زمینه های مناسب برای همکاری با این کشور را کشت فراسرزمینی عنوان کرد و گفت: این کشور به لحاظ سرزمینی بسیار حاصلخیز بوده، بارندگی خوبی داشته و محیط مناسبی برای کشاورزی محسوب می شود.

صفّار، محصول شیشه را مناسب برای صادرات به اوگاندا دانست و ادامه داد: هم اکنون تراز تجاری ایران و اوگاندا، ۲.۲ میلیون دلار بوده که از این مقدار ۱.۶ میلیون دلار صادرات ایران به اوگاندا است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این نشست با اشاره به پتانسیل های بالای آذربایجان شرقی در زمینه های مختلف از جمله شیرینی و شکلات، قطعات خودرو، تراکتورسازی و سایر اقلام، گفت: این استان در حوزه های مختلف توان صادرات اقلام به اوگاندا را دارد.

عباس کمالی، افزود: این استان در صادرات شیشه در سطح کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده که با طرح های توسعه ای در این حوزه به زودی به رتبه اول خاورمیانه می رسد و در این بخش نیز می تواند صادرکننده خوبی به اوگاندا باشد.

وی با تاکید بر لزوم فعال سازی واحد اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا اظهار داشت: فعالان اقتصادی استان آماده همکاری های لازم با فعالان بخش خصوصی اوگاندا هستند.

عضو هیات نمایندگان و رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه رابطه کشور ایران با بسیاری از کشورهای دیگر به درستی تعریف نشده است، گفت: باید ریل گذاری های مناسبی از سوی دولت برای ارتباط با اوگاندا انجام شود و به دنبال این ریل گذاری، زمینه های مناسب برای فعالیت بخش خصوصی ایران در این کشور فراهم می شود.

قاسم قویدل، با بیان اینکه فعالان اقتصادی استان نیازمند کسب اطلاعات کامل از این کشور به همراه نیازسنجی های تجاری از آن هستند، افزود: باید نحوه مالکیت و واگذاری ها به اتباع خارجی و شیوه فعالیت سرمایه گذاران در این کشور به درستی تبیین شود.

گفتنی است  در این جلسه فعالان اقتصادی استان در خصوص نحوه تعاملات تجاری دوسویه با اوگاندا نکته نظرات خود را مطرح کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه