English

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اعلام کرد؛

راه اندازی نخستین سامانه ثبت پل محورهای مواصلاتی و جاده‌ایی/ رفع خطر نقاط حادثه خیز فارس تا شهریور ۱۴۰۲

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به ایجاد سامانه ثبت پل گفت: بیشترین پل‌های کشور متعلق به جاده‌های استان فارس است.

راه اندازی نخستین سامانه ثبت پل محورهای مواصلاتی و جاده‌ایی/ رفع خطر نقاط حادثه خیز فارس تا شهریور ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری موج فارس، علیرضا راستیارمدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس شنبه ۱۶ مهر در یک کنفرانس خبری که در راستای سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو در استانداری فارس برگزار شد، از شناسنامه دار شدن پل‌های استان خبر داد و اظهار کرد: فارس با دارا بودن ۳۵ هزار دستگاه انواع پل دارای مقام نخست کشور است.

او با بیان اینکه برای نخستین‌ بار سامانه‌ای در کشور تعریف شده تا پل‌های واقع در محورهای مواصلاتی و جاده‌ایی بر روی آن‌ها ثبت شود، گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار ابنیه پل در فارس بر روی این سامانه بارگزاری شده است.

راستیار همچنین با بیان اینکه در حوزه ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی استان شاهد یک تغییر رویکرد بوده‌ایم، افزود: در حال حاضر به جای استفاده از پیمانکاران به شیوه امانی و پیمانی کار لکه‌گیری و روکش آسفالت انجام می‌شود که این تغییر رویکرد منجر به افزایش ۵ برابری راندمان و بازده کاری با توجه به هزینه‌های ثابت شده و در واقع این افزایش کارکرد و استفاده بهینه از منابع مالی نتیجه این رویکرد بوده است.

او با تصریح بر اینکه تا پایان شهریورماه امسال فارس در حوزه روکش و لکه‌گیری راه‌های اصلی و روشتایی مقام سوم کشور را داشته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به شرایط آب و هوایی تا پایان امسال به رتبه یک کشوری دست یابیم.

راستیار همچنین با اشاره به اینکه کلان‌شهر شیراز بعنوان رتبه سه و کریدور شمال و جنوب و شرق و غرب برنامه ریزی‌هایی متناسب با اولویت بندی و توجهات ویژه داشته است، گفت: در همین راستا برنامه شعاع بندی ۳۰، ۵۰، ۷۰ کیلومتری لکه‌گیری و روکش اسفالت در ۵ ورودی منتهی به کلانشهر شیراز در حال انجام است که در رینگ اول ۳۰ کیلومتری آن با پیشرفت ۷۰ درصدی قرار داریم.

او با بیان اینکه حفظ و حراست حرایم راه‌ها و جاده‌ها و نگهداری ابنیه از وظایف ذاتی سازمان حمل و نقل راهداری است، گفت: در بحث مدیریت بحران، اقدامات متعددی تعریف و پیش بینی شده و ۵۲ راهدارخانه مستقر در سطح استان وظیفه بازنگهداشتن محورهای مواصلاتی را عهده دار هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزایش نرخ ترم و قیمت‌ها در حوزه عمرانی را موجب بالارفتن هزینه تمام شده پروژه‌ها اعلام کرد و گفت: در حال حاصر ۹۰۰ میلیارد تومان قرارداد در حوزه راه‌های روستایی حمل و نقل و مباحث فنی منعقد شده است.

راستیار از جا به جایی قرارگاه پلیس راه شمال استان خبر داد و گفت: در بحث راه روستایی از ۱۲ کیلومتر راه ۵۰ درصد ان آسفالت است و ۱۵۶ روستای بالای ۲۰ خانوار با ۶۰۴ کیلومتر مسیر در تعهد آسفالت این اداره کل قرار دارد که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این برنامه طی سه سال و در قالب ۳ فاز اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای "طرح صد صد"، گفت: در بدو ورود به اداره کل اعلام کردیم که در هر ۱۰۰ روز ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی را اجرا خواهیم کرد و امروز این طرح در مرحله ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که بنا داریم در سایر حوزه‌ها نیز از این روش استفاده کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از نصب ۱۷۶ دوربین ثبت تخلفات در محورهای مواصلاتی استان سخن گفت و افزود: نوسازی دوربین‌ها در سه محورهای شیراز_اصفهان، شیراز_سپیدان و شیراز_سروستان در دستور کار قرار دارد که این امر موجب کیفیت و افزایش دقت دوربین‌ ها و صحت‌سنجی ۹۸ درصدی آن‌ ها خواهد شد.

راستیار همچنین با اعلام اینکه ۵۷ دستگاه دوربین قدیمی در دست جمع‌آوری است و بجای انتخاب تهران به محورهای فرعی و غیرشریانی استان انتقال می‌یابد، خاطرنشان کرد: دوربین‌های محور شیراز_خرامه نیز ظرف ۲ هفته آینده وارد چرخه خواهد شد.

او در ادامه از شکل‌گیری مرکز پاسخگوی ۲۴ ساعته پیرامون راه‌های استان خبر داد و عنوان کرد: تلفن گویای ۱۴۱ بصورت شبانه‌روزی وضعیت راه‌های استان را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با تاکید بر اینکه دوربین‌های نظارت تصویری در گلوگاه‌ها و گردنه‌های استان با افزایش ۲ برابری از ۲۰ دستگاه به ۴۰ دستگاه رسیده است، گفت: ۳۵ هزار دستگاه در ناوگان حمل و نقل بار استان مشغول فعالیت هستند و فارس با ۶۰ هزار راننده رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

راستیار بیان کرد: تعداد شرکت حمل و نقل کالا در استان ۲۶۵ واحد است که در ۶ ماهه امسال یک میلیون ۱۸۲ هزار و ۶۱۲ بارنامه با تناژ جا به جایی ۱۵ میلیون و ۲۸۹ هزار تن کالا جا به جا کرده است.

راستیار، مهمترین باراندازهای کالا و مراکز جاذب در حمل و نقل بار را شهرهای شیراز، آباده، نی‌ریز، کوار، مرودشت و کازرون اعلام کرد و گفت: همچنین بعد از ۳ سال توقف برای صدور مجوز شرکت‌های حمل و نقل کالا مجددا روند صدور مجوز آغاز شده و با توجه به درجه بندی شهرهای استان افراد حقیقی و حقوقی متقاضی سرمایه‌گذاری در این بخش در بحث تامین ناوگان حمل و نقل کالا ورود پیدا کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به خدمات ویژه ناوگان حمل و نقل مسافر بویژه در ایام اربعین و زائران رضوی گفت: این مهم بعد از چالش‌های ناشی از بیماری کرونا در حوزه جا به جایی مسافر و تعطیلی برخی از شرکت‌های مسافربری اتفاق افتاد که بسیار حائز اهمیت است.

راستیار با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه در مسافرت‌های برونشهری با ناوگان حمل و نقل عمومی، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۹ شرکت مسافربری در سطح استان اقدام به امر جا به جایی مسافر می‌پردازند که ۱۵ شرکت آن دارای سامانه فروش بلیط اینترنتی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه