English

اولین توربین بادی تایباد به بهره برداری رسید

مدیر عامل نیروگاه بادی روشن‌باد بیان کرد: این توربین بادی با ظرفیت تولید پنج کیلووات از نوع اندازه کوچک است که با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون تومانی در روستای کشکک به‌بهره‌برداری رسید.

اولین توربین بادی تایباد به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا جامی مدیر عامل نیروگاه بادی روشن‌باد در خبری اعلام کرد: اولین توربین بادی تایباد با ۴۵۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

جامی این سخنان را در حاشیه آیین افتتاح اولین توربین بادی تایباد اظهار کرد و افزود: این توربین بادی با ظرفیت تولید پنج کیلووات از نوع اندازه کوچک است که با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون تومانی در روستای کشکک به‌بهره‌برداری رسید.

مدیر عامل نیروگاه بادی روشن‌باد همچنین اضافه کرد: این توربین بادی با کمک نخبگان دانشجویی و توسط شرکتی دانش‌بنیان طراحی شده است که از ویژگی‌های آن می‌توان به مغناطیسی بودن، توانایی قرارگرفتن در مسیر باد و اندازه کوچک اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به سرمایه گذاری مردمی در این نوع پروژه متذکر شد: مردم می‌توانند با سرمایه‌گذاری در نیروگاه بادی از درآمدی پایدار برخوردار شوند؛ به طوری که سرمایه‌گذار نصب اولین توربین بادی شهرستان، از اهالی روستای کشکک تایباد است.

مدیر عامل نیروگاه بادی روشن‌باد یادآور شد: در تایباد به طور متوسط در ۱۱ ماه از سال باد می‌وزد این خود ظرفیتی برای کسب درآمد، کارآفرینی و همچنین صرفه‌جویی در حوزه انرژی است و این توربین بادی نصب‌شده هم اکنون به مدار توزیع برق متصل شده است و برق تولیدی آن به دولت فروخته می‌شود.

جامی در خاتمه این سخنان خاطرنشان کرد: برق بادی پاک‌ترین انرژی است و با استفاده از این نوع از توربین‌های بادی اندازه کوچک می‌شود در حوزه‌های استخراج ارز دیجیتال، کشاورزی، دامداری، گلخانه‌داری و مرغداری تامین برق کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه