English

زنگ مدرسه برای ۹۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی در فارس نواخته شد

همزمان با سراسر کشور، زنگ مدرسه برای دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی به صدا درآمد.

زنگ مدرسه برای ۹۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی در فارس نواخته شد

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمدخلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس در مراسم برگزاری جشن شکوفه‌ها برای دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی، گفت: در سال تحصیلی جدید بالغ بر ۹۰ هزار دانش‌آموز کلاس اول ابتدایی وارد ۴ هزار و ۵۰۰ مدرسه سراسر فارس خواهند شد.

او با بیان اینکه کل کتاب‌های مقطع ابتدایی تامین شده و در اختیار مدارس قرار گرفته است، افزود: بالغ بر ۹۷ درصد کتب درسی مقاطع متوسطه، کاردانش و فنی حرفه‌ای نیز تهیه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه بازگشایی مدارس، موجب بازگشت روحیه نشاط و شادابی و پویایی به جامعه می‌شود، به مشکلات دوران شیوع کروناویروس اشاره و اضافه کرد: دوران کرونا نقش محوری و موثر معلمان در فرآیند تربیت را برجسته کرد و همگان به این باور رسیدند که معلم نقش کلیدی و بی بدیلی دارد و در این میان همراهی خانواده‌ها نیز می‌تواند به ما کمک بسیار زیادی کند.

عسکری همچنین با اشاره به اینکه مدیریت فضای مجازی و نحوه استفاده صحیح از این فضا در برنامه‌های معاونین آموزشی استان قرار گرفته است، تصریح کرد: بدین ترتیب می‌توانیم خطر‌های این فضا را شناسایی کنیم تا دانش آموزان دچار تهدید و آسیب نشوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس بیان کرد: کلاس‌ها امسال به صورت ۱۰۰ درصد حضوری برگزار می‌شود، اما ناگزیریم از ظرفیت فضای مجازی به ویژه از شبکه ارزشمند پیام رسان شاد استفاده کنیم.

او گفت: با توجه به اینکه شروع سال تحصیلی مقارن است با ایام حزن اهل بیت علاقه‌مند بودیم شادی و نشاط از مدارسمان گرفته نشود لذا کنار نکوداشت شعائر دینی دهه‌ای را تعریف کردیم تحت عنوان دهه مهر و مقاومت که در کنار برنامه‌های مذهبی برنامه‌های مفرح و شادی متناسب با هفته دفاع مقدس برای دانش آموزان در نظر گرفته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در تابستاتی که گذشت همکاران ما در حوزه معاونت آموزش ابتدایی و متوسطه بیش از هزار و ۳۰۰ پایگاه را در استان برای دوره ۲ ماه طرح تثبیت و تعمیق یادگیری راه‌اندازی کردند و طرح با موفقیت انجام شد و نیازمند همکاری خانواده‌ها برای ادامه راه هستیم.

عسکری افزود: آموزش و پرورش در جهت اجرای عدالت تربیتی به صورت خاص ماموریت خود را طبق برنامه‌هایی که حوزه معاونت‌ها و ادارات اموزش و پرورش تدوین کرده اند به پیش خواهد برد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه