English

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور:

هر خانه در شهر تاریخی آلاشت می‌تواند یک کارگاه صنایع‌دستی باشد

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور گفت: وجود هنرمندان زن فعال در حوزه صنایع‌دستی در شهر تاریخی آلاشت، می‌تواند هر خانه را در این شهر تاریخی به یک کارگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تبدیل کند.

هر خانه در شهر تاریخی آلاشت می‌تواند یک کارگاه صنایع‌دستی باشد

به‌ گزارش خبرگزاری موج مازندران، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در بازدید از کارگاه‌ها و بازارچه صنایع‌دستی‌ شهر آلاشت اظهار داشت: آلاشت یکی از مناطق مهم تولید صنایع‌دستی در زمینه جاجیم و گلیم است، با وجود هنرمندان زن فعال در حوزه صنایع‌دستی انتظار می‌رود هر خانه در این شهر تاریخی، ظرفیت ایجاد یک کارگاه صنایع‌دستی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مهم در ثبت ملی شهر آلاشت به‌ عنوان شهر جاجیم، وجود بازارچه صنایع‌دستی است، ادامه داد: ایجاد خانه خلاق صنایع‌دستی، کسب نشان جغرافیایی، مهر اصالت و حضور هنرمندان صاحب‌نام در این منطقه نشان‌دهنده پویایی صنایع‌دستی در شهر آلاشت است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به وجود موزه مردم‌شناسی در این شهر یادآور شد: شهر تاریخی آلاشت به عنوان یک بسته کامل گردشگری و وجود جاذبه‌های صنایع‌دستی، تاریخی، فرهنگی و گردشگری در کشور کم‌نظیر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه