English

علی اکبر قارزی اعلام کرد؛

تحویل ۱۴۰ هزار تن محصول چغندر قند به کارخانه قند جوین

مدیر جهاد کشاورزی جوین در استان خراسان رضوی بیان کرد: با پایان یافتن فصل برداشت، ۱۴۰ هزار تن محصول مزارع استان گلستان تحویل کارخانه قند این شهرستان شده است که این میزان ۵۰ هزار تن بیشتر از پارسال بوده است.

تحویل ۱۴۰ هزار تن محصول چغندر قند به کارخانه قند جوین

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی جوین در استان خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: با پایان یافتن فصل برداشت، ۱۴۰ هزار تن محصول مزارع استان گلستان تحویل کارخانه قند این شهرستان شده است که این میزان ۵۰ هزار تن بیشتر از پارسال بوده است.

قارزی اظهار کرد: این میزان چغندر قند از سطح ۲ هزار و ۵۵۰ هکتار از کشتزارهای استان گلستان برداشت شد که میانگین برداشت محصول ۵۵ تُن در هکتار بوده است و استان گلستان در ردیف استان‌های برتر تولید کننده چغندر قند پاییزه کشور است که بخش عمده محصول آن تحویل کارخانه قند جوین می شود.

مدیر جهاد کشاورزی جوین همچنین تاکید کرد: چغندر قند در جوین به عنوان ماده خام تولید شکر، دارای جاذبه و پشتوانه‌ای برای چرخه اقتصاد کارخانه‌های این شهرستان است و ترویج کشت این محصول راهبردی موجب بالا رفتن ظرفیت تولید در کشور می‌شود.

قارزی متذکر شد: شهرستان جوین نیز با چهار هزار هکتار کشتزار چغندر قند از قطب‌های تولید این محصول در خراسان رضوی به شمار می‌رود و وسعت زمین‌های باغی و زراعی شهرستان جوین در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو و چغندرقند است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه