English

مجید امامی :

کنگره جهانی محمد (ص) محور اجرای طرح ملی "ترویج معارف نبوی" است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، کنگره جهانی محمد (ص) را مرکز محوری اجرای طرح ملی ترویج معارف نبوی در فرهنگ عمومی کشور عنوان کرد.

کنگره جهانی  محمد (ص) محور اجرای طرح ملی "ترویج معارف نبوی" است

به گزارش خبرگزاری موج فارس، سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در دیدار با حامد تقوایی، دبیرکل کنگره جهانی محمد (ص) گفت: معرفت و بزرگداشت یاد و نام پیامبر اکرم و سیره آن حضرت، از مهم‌ترین اصول قرآن و ائمه معصومین بوده و هست براین اساس، زمینه‌سازی برای تکریم شخصیت و مقام حضرت محمد (ص) امری ضروری است تا زمینه معرفی قرآنی از پیامبر اعظم در سطح کشور فراهم آید.

امامی گفت: شورای فرهنگ عمومی کشور در اوایل اسفندماه سال گذشته، یک برنامه ملی زیر عنوان «برنامه ملی ترویج معارف نبوی در فرهنگ عمومی کشور» تصویب کرد که در چارچوب این طرح تلاش می‌شود بر مبنای معارف اهل بیت (ع) و باهدف اعتلای بیش‌از پیش نام و یاد پیامبر اعظم (ص) و گسترش سیره و سنن آن حضرت، اقدامات عمومی و مؤثریبه اجرا درآید و با زمینه سازی برای اجرای طرح‌های مرتبط با نبی مکرم اسلام در ایران و جهان، زمینه تعمیق معرفت دینی و تقویت هنجار‌های فرهنگی و اجتماعی فراهم گردد.

او ضمن تمجید از فعالیت‌های انجام شده در کنگره جهانی محمد (ص)، این فعالیت‌ها را اقدامات مؤثر و شایان تقدیری در راستای اهداف طرح ملی ترویج معارف نبوی دانست و پیشنهاد داد که کنگره جهانی محمد پیامبر رحمت (ص) به عنوان مرکز محوری اجرای این طرح تعیین شود.

امامی با اعلام حمایت از کنگره جهانی محمد (ص)، از زحمات دست‌اندرکاران این رویداد بزرگ تقدیر و گفت: فعالیت‌های این کنگره باید در سطح وسیع‌تری از رسانه‌ها معرفی و در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود. همچنین از ظرفیت‌های رایزن‌های فرهنگی برای معرفی و گسترش فعالیت‌های کنگره استفاده کرد.

تقوایی نیز در این نشست، ضمن معرفی فعالیت‌های کنگره جهانی محمد (ص)، به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و هنری در زمینه پیامبر اکرم (ص)، به برنامه‌های پیش روی این گروه از جمله توسعه محور‌های کنگره در زمینه‌های پژوهشی و فناوری، با طراحی رویداد‌های استارتاپی و نوآوری اشاره کرد و خواستار همراهی بیش‌تر دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی در این زمینه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه