English

رئیس بسیج رسانه کشور خبر داد؛

عضویت بیش از ۱۱ هزار نفر در کانون های بسیج رسانه سراسر کشور

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: تاکنون بیش از 11 هزار نفر عضو کانون های بسیج رسانه سراسر کشور شدند که این میزان نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است و امیدواریم تا پایان سال این رقم به 15 هزار نفر عضو در سازمان بسیج رسانه کشور برسد.

عضویت بیش از 11 هزار نفر در کانون های بسیج رسانه سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، عباس محمدیان رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در حاشیه سفر کاری یک روزه به استان مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به لطف خدا سازمان بسیج رسانه کشور به عنوان تنها سازمانی است که برنامه ها را بر اساس منویات مقام معظم رهبری 100درصد پی ریزی کرده است، اظهار داشت: با این نگاه که امروز سازمان بسیج رسانه پرچمدار تشکیل جبهه رسانه‌ تراز انقلاب اسلامی شده است.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج رسانه امروز موفق شده است در سراسر کشور در راستای دفاع از حقوق جامعه رسانه ای میدان داری کند، ادامه داد: امروز در سراسر کشور 200 کانون فعال سازمان بسیج رسانه راه اندازی شده است که امیدواریم تا پایان امسال به 300 کانون افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: تاکنون بیش از 11 هزار نفر عضو کانون های بسیج رسانه سراسر کشور شدند که این میزان نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است و امیدواریم تا پایان سال این رقم به 15 هزار نفر عضو در سازمان بسیج رسانه کشور برسد.

وی عنوان داشت: ساختار تشکیلاتی بسیج رسانه، کانون را در سپاه بنا کرده است و ما در شهرستان ها کانون و در مراکز استانها سازمان داریم و تنها می توانیم بر اساس درجه یک یا درجه دو بودن کانونها اعمال نظر داشته باشیم.

محمدیان با اشاره به اینکه سازمان بسیج رسانه، امروز به کمک و مجاهدت تمام جامعه رسانه، ‌پرچمداری جریان مطالبه گری در کشور را دنبال کرده است، تصریح کرد: امروز هر اتفاق مثبتی که در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها محقق شود فقط به برکت وجود نیت پاک دوستان رسانه‌ای است که بی ادعا آمدند در بسیج رسانه عضویت پیدا کردند.

وی بیان داشت: ما در اکثر استان ها دفاتر حمایت حقوقی و شورای حل اختلاف اصحاب رسانه بسیج را راه اندازی کردیم و هدف اصلی ما این است که در راستای این میدان داری پرچم مطالبه‌گری هیچ خبرنگاری ضربه نخورد و دچار کسر شأن یا ترور شخصیتی نشود و مسئولین بسیج رسانه ما موظف هستند برای حفظ آبروی خبرنگارها از آبروی خودشان بگذرند و این یک ابلاغ رسمی است که به همه استان ها شده است که امروز در هر سنگری و هر جایی که لازم باشد مسئولین بسیج رسانه در شهرستان ها و مراکز استان‌ها سپر بلای جامعه رسانه ای بسیج رسانه باشند و اجازه ندهند خبرنگاران این رسانه بیش از پیش آسیب ببینند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در ادامه به مشکلات درباره معیشت و اقتصاد خبرنگاران فعال در حوزه بسیج رسانه پرداخت و افزود: در طول چهل و سه سال از عمر انقلاب اسلامی در این حوزه کم کاری صورت گرفته است و ما در حوزه معیشت، راه اندازی شرکت های تعاونی خدمات رفاهی چند منظوره اصحاب رسانه در برنامه داریم که استان به استان تا پایان امسال همه راه اندازی خواهند شد و در حوزه اقتصادی نیز شرایط رسانه داری در کشور نیاز به یک بازآرایی و باز شناسایی مجدد دارد که با این روندی که امروز پیش می رود جامعه رسانه کشور دچار خمودگی شده است.

وی ابراز داشت: حضرت آقا در ابلاغ دولت جدید نیز این را درخواست کردند که نقشه فرهنگی و رسانه‌ای کشور را بازآرایی داشته باشید و این را به صراحت ابلاغ کردند و انشالله ما در تلاش هستیم تا بتوانیم گرهی از مشکلات خبرنگاران بسیج رسانه را باز کنیم.

محمدیان اظهار داشت: حتی مکاتباتی با فراکسیون رسانه‌ ای مجلس، کمیسیون فرهنگی مجلس و هم با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم تا اصلاح نظام صنفی رسانه ای در کشور هر چه زودتر محقق شود و رتبه بندی خبرنگاران مورد توجه جدی قرار گیرد و ارزش‌گذاری شود که واقعاً خبرنگاری که به صورت تخصصی کار می کند و دارای ظرفیت بالایی است و با جان و دل کار می کند با خبرنگاری که صرفاً نامش در لیست است در این زمینه باید یک تفاوتی در حوزه ارزش گذاری و ارزیابی وجود داشته باشد.

وی گفت: با جدیت در تلاش هستیم تا در دولت سیزدهم مشکلات معیشتی حداقل حدود 40 درصد اهالی رسانه را با تفکر جهادی و بسیجی حل کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور تأکید کرد: امروز تمام ظرفیت نظام باید برای انتشار اخبار امیدبخش صرف شود و در این جنگ رسانه‌ای و امپریالیسم رسانه ای دیکتاتوری غرب تنها کسی که در خط مقدم می تواند نقش ایفا کند جامعه رسانه است.

وی بیان داشت: تنهایی قشری که امروز وفادار به نظام جمهوری اسلامی بوده و تعهد اخلاقی داشته و پای آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است یکی از مؤثرترین اقشار همین قشر خبرنگار بوده است و این را باید به عنوان یک نماد الگو، افتخار و عزت علنی کنیم که انشالله بتوان در این برهه از تاریخ، جامعه رسانه ای به یادگار بگذارند که پایبند به آرمان ها و ظرفیت های بسیج هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه