English

محسن رضایی:

تلاش داریم صنعت ایران را از حالت کارخانه‌داری به سوی صنعت‌سازی ببریم

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: به دنبال آن هستیم که در دولت سیزدهم صنعت ایران را از حالت کارخانه‌داری به سوی صنعت‌سازی ببریم.

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محسن رضایی، معاون اقتصادی رییس جمهور  در بازدید از شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: یکی از موضوعات جدی که در حال حاضر دنبال می‌شود صنعتی‌سازی صنعت کشور است که این موضوع هنوز در کشور انجام نشده و این بدین معناست که انبوهی از کارخانه‌ها در سطح کشور داریم که به صورت زنجیره‌های ارزش به یکدیگر متصل نیستند و روابط میان بازاریابی آن‌ها و همچنین طراحی و تامین مواد اولیه آن‌ها قطع می‌شود.

او گفت: به دنبال آن هستیم که صنعت ایران را از حالت کارخانه‌داری به سوی صنعت‌سازی ببریم و در صورتی که این اتفاق رقم بخورد بسیاری از صنایع بزرگ جهان  همچون بنز، سامسونگ  و ال جی که از سالیان گذشته یک مجموعه کارخانه‌ای بوده‌اند در حال حاضر تبدیل به یک صنعت بزرگ و برند بین‌المللی شده‌اند.

رضایی با اشاره اینکه در صدد هستیم تا در دولت سیزدهم صنعت ایران را از کارخانه‌داری به صنعت سازی تبدیل کنیم، گفت: خوشبختانه در استان فارس این موضوع در چند صنعت مهم همچون الکترونیک وجود دارد و در دیگر صنایع همچون سلامت که در فارس می‌توان در قالب ساخت یک شهرک ایجاد شود، در پتروشیمی نیز بایستی فارس با استان خوزستان و عسلویه متصل شود تا بتوانیم در صنعت بزرگ پتروشیمی کشور سالانه بیش از یک صد میلیارد دلار از طریق ارتباط این سه استان با یکدیگر در زنجیره‌های ارزش پتروشیمی به وجود آورد.

رضایی گفت: منطقه ویژه اقتصادی یکی از مناطق صنعتی بسیار خوبی است و جهش‌های خوبی در آن به وجود آمده است و بذر‌های بسیار خوبی در حوزه صنعت در این منطقه کاشته شده است.

او همچنین با اشاره به اینکه جلسه‌ای با کارآفرینان و مدیران استان در جهت بررسی مشکلات صنعت استان برگزار می‌شود، افزود: آینده صنعت در استان فارس را بسیار خوب می‌بینم.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس نیز بیان کرد: عمده ترین مشکل فارس در بخش صنعت، مسائل مرتبط با بانک هاست که امید است در جلسه ای که با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور شامگاه امروز برگزارمی شود مشکلات طرح و راهکار لازم برای تسهیلات صنعتگران اتخاذ شود.

خاطر نشان می‌شود در سفر یکروزه محسن رضایی معاونت اقتصادی ریاست جمهوری به استان فارس، از شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی شیراز و دو واحد صنعتی به همراه استاندار فارس و مدیران ارشد استان بازدید شد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه