English

مدیر امور آبفا محمودآباد:

صرف ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح و توسعه زیرساختهای آبی در سرخرود

مدیر امور آبفا محمودآباد از صرف 140 میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح و توسعه زیرساختها و تأسیسات آبرسانی در سطح شهر سرخرود و روستاهای تابعه پس از یکپارچه سازی شرکتهای آب و فاضلاب روستایی و شهری خبر داد.

صرف 140 میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح و توسعه زیرساختهای آبی در سرخرود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، عبدالهاشم رضاپور با اشاره به فعالیتهای انجام شده اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان بیشترین فعالیت خود را نسبت به گذشته، در دوره پس از یکپارچه سازی شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی داشته است، این فعالیت ها به خصوص در شهرستان محمودآباد بیشتر قابل مشاهده است، گرچه یکی از مهمترین دلائل اصلی عقب ماندگی زیر ساخت های آب شرب در شهرها و روستاهای این شهرستان ساخت و سازهای بی رویه بوده اما این شرکت بسیار بیشتر از ظرفیت های اعتباری مصوب اقدام به توسعه یا اصلاح زیر ساخت های فعلی کرده است.

وی ادامه داد: پس از یکپارچه سازی این دو شرکت فقط در بخش سرخرود تاکنون بیش از 140 میلیارد ریال هزینه صرف شده که عمده این هزینه ها، صرف بازسازی و توسعه چاه قدیم و بهره برداری از چاه های جدید و ارتقاء کیفی آب شده است و این در حالی است که اعتبار تخصیصی یک ساله شهرستان محمود آباد کمتر از 40 میلیارد ریال است و این اقدامات باعث شده تا در حال حاضر شهر سرخ رود و عمده روستاهای این بخش مشکلات کمتری تأمین آب داشته باشند.

مدیر امور آبفا شهرستان محمودآباد گفت: در بخش مرکزی شهرستان محمودآباد نیز پس از یکپارچه سازی بیش از 45 کیلومتر از شبکه های فرسوده روستای آزادمون، اهلم و تجکنار کاملاً بازسازی و بیش از 40 درصد چاه های بخش مرکزی نیز بازسازی و یا منصوبات چاهها تعویض و نوسازی شده است.

وی گفت: علاوه بر پروژه های مهمی که در آینده ای نزدیک از محل اعتبارات 20 میلیارد تومانی که به زودی با پیگیری نماینده مردم شهرستانهای نور و محمودآباد و فرماندار شهرستان محمودآباد محقق خواهد شد، این امور هم اکنون نیز پروژه های بسیار مهمی را در دست اقدام دارد.

رضاپور افزود: عمده این پروژه ها شامل تقویت خط انتقال آب شهر محمودآباد و بهره برداری از یک حلقه چاه با هزینه بیش از 40 میلیارد ریال، احداث مخزن 5 هزار متر مکعبی در شهر محمودآباد با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال، بهره برداری از مجتمع آبرسانی روستای اهلم شامل مخزن زمینی 500 متر مکعبی، مخزن زمینی 100 متر مکعبی، 6 کیلومتر خط انتقال و 45 کیلومتر شبکه توزیع با تحت پوشش قراردادن دو روستای آزادمون و تجکنار و نیز حفر و تجهیز یک حلقه چاه برای شهر سرخرود با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال، ساخت مخزن 2 هزار متر مکعبی برای شهر سرخرود با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال است.

وی بیان داشت: یک حلقه چاه در روستای عبدا... آباد سرخرود با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال برای مجتمع معلم کلا با 8 روستای تحت پوشش و حفر و تجهیز یک حلقه چاه در روستای بونده با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال حفر و تجهیز شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان محمودآباد تصریح کرد: مجموعه این فعالیتها تحول خوبی در تأمین آب شرب مردم عزیز شهرستان محمودآباد به وجود خواهد آورد که قطعاً در ادامه نیز شاهد اجرای پروژه های مهمتر خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه