English

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان عنوان کرد:

حمایت اتاق بازرگانی اصفهان از توسعه زیرساخت جذب گردشگر خارجی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: اتاق بازرگانی اصفهان از توسعه زیرساختی جذب گردشگر خارجی حمایت می‌کند.

حمایت اتاق بازرگانی اصفهان از توسعه زیرساخت جذب گردشگر خارجی
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، امیر کشانی در حاشیه برگزاری دومین روز از برگزاری اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا با اشاره به اینکه اصفهان یکی از جاذبه‌های گردشگری ایران به شمار می‌رود، اظهار کرد: رونق گردشگری شهر تاریخی اصفهان آورده بسیار خوبی برای کل کشور دارد؛ اما متأسفانه در سیاست‌های کلان کشور چندان در این زمینه سرمایه‌گذاری نمی‌شود و هنوز در زمینه زیرساخت‌های حوزه گردشگری خارجی دچار کمبودهایی هستیم.

او افزود: اصفهان چندین برابر برخی از کشورهای همسایه جاذبه تاریخی، فرهنگی و گردشگری دارد؛ اما تعداد گردشگران سالانه این کلان‌شهر در مقایسه با برخی از کشورهای همسایه ناچیز است، درصورتی‌که وزارتخانه می‌تواند سرمایه‌گذاری بیشتری در حوزه جذب گردشگر خارجی در اصفهان داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: ما به وزیر میراث‌فرهنگی کشور و نگاه ایشان به حوزه گردشگری و جذب گردشگر اعتقاد داریم کمااینکه حذف ویزای ۲۸ کشور در این دوره اتفاق افتاد.

کشانی با اشاره به برخی از مشکلات در حوزه گردشگری خارجی ادامه داد: در شهرهای توریستی همچون اصفهان ما نیاز به صرافی‌های بیشتری داریم تا گردشگران خارجی بتوانند در سفر با آسودگی خاطر بیشتر و بدون نگرانی از حجم نقدینگی خرید داشته باشند.

 او بیان داشت: استفاده از شبکه‌های مجازی برای گردشگران خارجی بسیار اهمیت دارد و این در حالی است که برخی از شبکه‌های مورداستفاده در ایران فیلتر است که باید تمهیداتی برای در اختیار قرارگرفتن برخی از این شبکه‌ها اجتماعی اندیشیده شود.

کشانی در بخشی از صحبت‌های خود به موضوع تعطیلی پنج‌شنبه‌ها یا شنبه‌ها اشاره کرد و گفت: نظر فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی اصفهان پیرو اتاق بازرگانی ایران مبنی بر تعطیلی شنبه‌ها است؛ اما اگر قرار است تعطیلی‌ها ساماندهی شود مسئولان امر باید سیاست خود را بر تعیین تکلیف روزهای بین تعطیلی دو مناسبت تعطیلی ثبت شده در تقویم قرار دهند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تأکید کرد: باتوجه‌به ذی‌نفع بودن وزارت میراث‌فرهنگی و گردشگری پیشنهاد می‌شود که این وزارتخانه نیز نسبت به گزینه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها و شنبه‌ها واکنش نشان داده و هم نظر با وزارت امور خارجه و نیز فعالان اقتصادی اعلام موضع کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه