English

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان:

۶۳ درصد مستمری بگیران را بازنشستگان تشکیل میدهند

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان تعداد 106 هزار نفر از جمعیت 168500 نفری مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان را بازنشستگان تشکیل میدهند.

63 درصد مستمری بگیران را بازنشستگان تشکیل میدهند

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، علی حسین نژاد  مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه بازنشستگی و درمان دو خدمت شاخص سازمان از منظر مخاطبین بوده و بالاترین میزان هزینه های تعهداتی را شامل میگردند اظهار کرد: تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری تعداد 106 هزار نفر از جمعیت 168500 نفری مستمری بگیران تحت پوشش در استان را بازنشستگان تشکیل داده اند. 

وی با اشاره به اینکه پیش بینی میگردد این تعداد در حال حاضر از 107 هزار نفر گذشته باشد افزود: این رقم بیانگر سهم 63 درصدی بازنشستگان به نسبت کل مستمری بگیران است در حالی که این نسبت در کل کشور 67 درصد میباشد. 

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با استناد به گزارش آماری منتشره سازمان مبنی بر عبور تعداد مستمری بگیران تحت پوشش از 4 میلیون نفر در پایان سال 1400، اذعان داشت: مستمری بگیران بازمانده پرونده های فوتی در استان 55000 نفر بوده و این تعداد 32/6 درصد از مجموع این گروه از مخاطبین را دربرمیگیرد که از نسبت 29 درصدی کشور بالاتر است. 

علی حسین نژاد با تاکید بر اینکه در سال گذشته بابت پرداخت مستمری ها به طور متوسط ماهانه 650 میلیارد تومان در این بخش پرداختی در سطح استان انجام شده ، اظهار داشت با اعمال ضرایب افزایشی سال جدید از خردادماه ، متوسط این رقم در سالجاری به 1000 میلیارد تومان افزایش یافته که در صورت ابلاغ مصوبه اخیر رقم آن مجدداً از رشدی چشمگیر برخوردار بوده و تامین منابع مالی لازم را دشوارتر از گذشته مینماید. 

 بیش از 7000 نفرکارافتاده نیز در زمره مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان از تعهدات مربوطه بهره مند هستند.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه