English

در صورت توجه ویژه دو کشور ایران و عراق،

مرز سومار یکی از بزرگترین و موفق‌ترین مرزهای بین دو کشور خواهد بود

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در نشست با هیئت تجاری دیالی عراق گفت: مرز سومار قابلیت تبدیل شدن به بزرگترین مرز تجاری دو استان کرمانشاه و دیالی را دارد.

مرز سومار یکی از بزرگترین و موفق‌ترین مرزهای بین دو کشور خواهد بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در نشست با هیئت تجاری دیالی عراق با حضور فعالان اقتصادی و مسئولان از دو استان کرمانشاه و دیالی عراق ابراز داشت: از ۱۲ سال قبل ظرفیت مرز سومار را که شناختیم و پیگیر بازگشایی آن بودیم، به خوبی از وجود ظرفیت بالای مرز سومار در رونق صادراتی بین استان کرمانشاه و دیالی عراق آگاه بودیم.

کیوان کاشفی با بیان این که سومار رکورد صادرات یک میلیارد در سال را ثبت کرده، خاطرنشان ساخت: در این راستا به شرط تعامل دو سویه، این رکورد به راحتی قابل افزایش است و در واقع مرز سومار اگر مورد توجه و سرمایه‌گذاری ایران و عراق قرار بگیرد، یکی از بزرگترین و موفق‌ترین مرزهای بین دو کشور خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه به زودی با مستقل شدن گمرک سومار، ظرفیت تجاری این مرز افزایش می‌یابد، تصریح کرد: قطعا افزایش مراودات بین تجار کرمانشاهی و دیالی عراق در مرز سومار نیازمند فراهم سازی زیرساخت‌هایی است و رفع مشکلات مرز سومار نیازمند همراهی هر دو طرف ایران و عراق است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه اظهار داشت: ما بسیار علاقه مندیم سطح روابط با دیالی عراق افزایش یابد چرا که دیالی دروازه‌ای برای ورود کالای ایرانی به بغداد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه