English

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه مطرح کرد:

جای خالی بنیاد کرمانشاه‌شناسی در بین‌المللی کردن روز ملی کرمانشاه

رئیس اتاق کرمانشاه با اشاره به جای خالی رویدادهای بین المللی به مناسبت روز ملی کرمانشاه، گفت: راه‌اندازی بنیاد کرمانشاه شناسی می‌تواند این خلا را پر کند و اتاق بازرگانی آمادگی دارد متولی دبیرخانه این انجمن باشد.

جای خالی بنیاد کرمانشاه‌شناسی در بین‌المللی کردن روز ملی کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، کیوان کاشفی، رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه به مناسبت روز ملی کرمانشاه(۵ مرداد) ضمن گرامیداشت این روز و یاد شهدای عملیات مرصاد، اظهار کرد: تنها چند استان کشور روز ملی به نام خود دارند و حضور کرمانشاه بین این استان‌ها بیانگر اهمیت نامگذاری روز ملی کرمانشاه و یادبود عملیات مرصاد است.
وی از عملیات مرصاد به عنوان یک رویداد که طی ۲۰۰ سال گذشته در تاریخ کشور بی‌سابقه بوده یاد کرد و افزود: این عملیات به نوعی آخرین نقطه جنگ تحمیلی در کرمانشاه بود و همانگونه که جنگ در کرمانشاه آغاز شد با شکست عراق ‌و منافقین در عملیات مرصاد، در همین استان نیز خاتمه یافت.
رئیس اتاق کرمانشاه با اشاره به رشادت‌هایی که در عملیات مرصاد در کرمانشاه صورت گرفت، افزود: این پیروزی بزرگ که در تاریخ پنجم مرداد رقم خورد باعث شد این روز به نام روز ملی کرمانشاه ثبت شود و این نامگذاری بیانگر اهمیت این رویداد بزرگ ملی است.
کاشفی ابراز امیدواری کرد، روز ملی کرمانشاه در آینده نزدیک به صورت رسمی نیز در تقویم کشور ثبت شود.
وی سپس به دو بعد مهم روز ملی کرمانشاه اشاره کرد که باید در کنار یکدیگر دیده شوند و ادامه داد: ازآنجایی که نامگذاری روز کرمانشاه بر اساس سبقه عملیات نظامی مرصاد است لازم است بعد نظامی آن بیش از پیش تقویت و ترویج شود.
به گفته رئیس اتاق کرمانشاه ترویج بعد نظامی روز ملی کرمانشاه باید به گونه‌ای باشد که کرمانشاه در عرصه ملی و بین‌المللی با این رویداد شهره شود.
وی اظهار کرد: همانگونه که بزرگانی مانند ستارخان و باقرخان به نمادهای ملی برای خطه آذربایجان تبدیل شدند ما نیز باید بزرگان و شهدای این عملیات را در عرصه ملی و بین المللی معرفی کنیم.
وی همچنین بر لزوم گرامیداشت جایگاه افرادی که در عملیات مرصاد بسیار مثمر ثمر بودن نیز تاکید کرد.
رئیس اتاق کرمانشاه با بیان اینکه به موازات بعد نظامی روز ملی کرمانشاه باید ابعاد دیگران آن از جمله ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیز در نظر گرفته شود، اضافه کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر به این بخش آنطور که باید توجه نشده است.
وی معتقد است اگرچه سابقه نامگذاری روز ملی کرمانشاه چندان طولانی است نیست و به دو، سه سال بعد از جنگ تحمیلی برمی‌گردد اما در این مدت آنطور که باید به ظرفیت‌های روز ملی کرمانشاه پرداخته نشده است.
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با تاکید بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت روز ملی کرمانشاه برای معرفی استان هم در عرصه ملی و هم بین‌المللی، یادآور شد: متاسفانه کرمانشاه استان بین‌المللی نیست و کمتر شاهد آن هستیم که به جز در زمینه‌های اقتصادی و تجاری که گاهی به دعوت اتاق بازرگانی هیات‌های خارجی به کرمانشاه می‌آیند تعاملات بین‌المللی دیگری در بعد فرهنگی، هنری، اجتماعی و... داشته باشیم.
کاشفی روز ملی کرمانشاه را فرصت مناسبی دانست تا بتوان با اتکا بر آن کرمانشاه را میزبان رویدادهای متعدد علمی و تخصصی بین‌المللی کرد.
وی یکی دیگر از ظرفیت‌های استان که می‌تواند در قالب روز ملی کرمانشاه به کشور و دنیا معرفی شود را جاذبه‌های گردشگری و توریستی استان اعلام کرد و افزود: کرمانشاه می‌تواند حلقه اول و یکی از قطب‌های گردشگری کشور باشد زیرا نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر کشور که در حوزه گردشگری خوب کار کردند ظرفیت‌های بسیار بیشتری دارد.
کاشفی اظهار کرد: روز ملی کرمانشاه همچنین فرصتی برای معرفی بیش از پیش قابلیت‌های تجاری و اقتصادی استان نیز هست.
وی با بیان اینکه کرمانشاه از دیرباز در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته و امروز بزرگترین دروازه تعاملات ایران با عراق و در آینده نه چندان دور با سوریه، لبنان و مدیترانه است، افزود: پرداختن به ظرفیت‌های اقتصادی کرمانشاه می‌تواند باعث شکوفایی استان شود.
بنیاد کرمانشاه‌شناسی مرکز سازماندهی رویدادهای روز ملی کرمانشاه
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه استفاده از مجموع ظرفیت‌های استان در قالب روز ملی کرمانشاه نیازمند سازماندهی مناسب و مدیریت واحد است، خاطرنشان کرد: معتقدم تنها بخشی که می‌تواند مدیریت این سازماندهی را برعهده بگیرد بنیاد کرمانشاه شناسی است.
وی با بیان اینکه این بنیاد شاخه‌ای از بنیاد ایران شناسی است که از چند سال قبل صحبت‌ راه‌اندازی آن در کرمانشاه مطرح شد، اضافه کرد: متاسفانه آخرین باری که درباره این بنیاد اتفاقاتی رخ داد در سال‌های ۹۳ و ۹۴ بود و پس از آن هیچ اتفاق خاصی را شاهد نبودیم.
کاشفی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی و تقویت این بنیاد و گردآوری نخبه‌های علمی و تخصصی و افراد سرشناس کرمانشاهی که بسیاری از آنها چهره ملی هستند در آن، تاکید کرد: اتاق بازرگانی کرمانشاه این آمادگی را دارد که متولی دبیرخانه بنیاد کرمانشاه ‌شناسی باشد و چنانچه هزینه‌هایی در این زمینه لازم است پرداخت کند.
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه اساسنامه و چارچوب‌های فعالیت این بنیاد مشخص است، اضافه کرد: تنها کاری که باید انجام دهیم این است که افراد نخبه کرمانشاه در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، رسانه‌ای، روحانیت، هنری و ... را در این بنیاد جمع کنیم.
به گفته رئیس اتاق کرمانشاه این افراد باید در طول سال تولید ایده و محتوا داشته باشند تا بتوانیم خروجی آن را در قالب برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی برای روز ملی کرمانشاه شاهد باشیم.
کاشفی معتقد است با این کار کرمانشاه از بعد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... از ظرفیت‌های روز ملی کرمانشاه بیش از پیش استفاده خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه