English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

روز ملی کرمانشاه باید جایگاه کشوری پیدا کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: عملیات غرورآفرین مرصاد نماد ملی استان کرمانشاه است و بیانگر ایستادگی مردم این استان در مقابل دشمنان است.

روز ملی کرمانشاه باید جایگاه کشوری پیدا کند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، رحیم جعفری به مناسبت پنجم مرداد سالروز عملیات مرصاد، اظهار کرد: دفاع مقدس پر از خاطرات به‌یادماندنی است که باید این خاطرات برای مردم تداعی شود و مرصاد نمونه‌ای از این خاطرات به‌یادماندنی است.

وی گفت: جای‌جای استان کرمانشاه بر سینه خود مدال افتخار حک کرده و لازم است لحظات نابی را که رزمندگان در این استان از خود به یادگار گذاشته‌اند تداعی شود.

وی افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، جنگ در استان کرمانشاه آغاز شد و در این استان نیز خاتمه یافت و به همین خاطر باید گفت کرمانشاه آوردگاه ایثار و شهادت و شهامت و جوانمردی است و به فرموده مقام معظم رهبری کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است.

 

جعفری با اشاره به نقش مردم استان کرمانشاه در دفاع از کیان ایران اسلامی گفت: مردم کرمانشاه در طول دوران دفاع مقدس لحظات ماندگاری در دفاع از کیان انقلاب خلق کردند و عملیات بازی دراز، مطلع الفجر و مرصاد گوشه کوچکی از این ایثار و جوانمردی بود.

وی مرصاد را نماد ملی کرمانشاه دانست و افزود: بدون شک مرصاد را باید آوردگاه و میدان حضور پهلوانان فداکار و بسیجیانی دانست که عرصه را بر منافقین کوردل تنگ کردند و خواب رؤیایی آن‌ها را پایان بخشیدند و در حقیقت مرصاد پایانی بر آغاز زویایی کسانی بود که در خواب خیانت به مردم ایران بودند و پایان خواب شیاطینی بود که برای حذف انقلاب اسلامی ایران بسیج شده بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با تقدیر از جان‌فشانی رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد گفت: مرصاد، بازی دراز و مطلع الفجر برای ما که در آن دوران به‌عنوان رزمنده در جبهه‌ها حضور داشتیم تداعی بخش ناب‌ترین و ماندگارترین لحظات زندگی است و باید امروز با همان روحیه در مسیر آرمان‌های انقلاب حرکت کنیم.

جعفری با اشاره به نام‌گذاری سالروز عملیات مرصاد به‌عنوان روز ملی کرمانشاه، افزود: بدون شک نیاز است برای روز ملی کرمانشاه برنامه‌ریزی جدی و ویژه صورت گیرد و به همین مناسبت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه جشنواره منطقه‌ای تئاتر مرصاد به‌عنوان یک رویداد مهم هنری را در دست اقدام دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: روز ملی کرمانشاه باید جایگاه کشوری پیدا کند و لذا نقش اصحاب فرهنگ و هنر در این زمینه نقش پراهمیتی است و در نظر داریم سال‌های آتی ویژه‌برنامه‌های گسترده‌ای حتی در سطح کشوری برای روز ملی کرمانشاه تدارک ببینیم.

وی افزود: هیچ زبان و قلمی نمی‌تواند خاطرات این دوران را بیان کند، مگر ابزارهای هنری و لذا باید از ابزارهای هنری در راستای گفتمان سازی ارزش‌های انقلاب بهره بیشتری ببریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی