English

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه:

آلوده شدن زنان به آسیب‌ها فجایع بزرگی در جامعه را به بار می‌آورد

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: بنا بر تأکید مقام معظم رهبری اگر دختران جامعه در معرض آسیب باشند و در مسیر فرهنگ ناصحیح قرارگرفته باشند، تبعات آن متوجه کل جامعه خواهد بود.

آلوده شدن زنان به آسیب‌ها فجایع بزرگی در جامعه را به بار می‌آورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، دکتر قادری در همایش دختران، حمایت‌های روانی، اجتماعی، توسعه پایدار بابیان این مطلب که یکی از شاخص‌های توسعه پایدار حضور زنان در تمام عرصه‌های مختلف جوامع است، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی ایران حضور زنان در جامعه پررنگ‌تر شده و درزمینهٔ های مختلف آموزشی و اشتغال موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده‌اند.

 وی با اشاره به فعالیت‌های بهزیستی در این راستا تصریح کرد: بهزیستی تولیت سلامت روانی -اجتماعی را بر عهده دارد و در برنامه ششم توسعه نیز برنامه‌های بسیار خوبی در حوزه سلامت روان در دست اقدام است.

قادری خاطرنشان کرد: آسیب اجتماعی مخصوص یک کشور و در همه دنیا با درجات مختلف وجود دارد و برخی از آسیب‌های اجتماعی ریشه‌ای و برخی دیگر نوظهور هستند که حاکمیت‌ها برای برطرف کردن آن‌ها باید اقدام کنند و دستگاه‌های مرتبط با انجام مداخلات تخصصی در رفع آن تلاش کنند.

قادری افزود: دختران، زنان و کودکان بیشتر در معرض آسیب هستند، اما موضوع دختران حساس است و آسیب‌هایی -که این قشر را تهدید می‌کند- موردتوجه صاحب‌نظران سراسر جهان است.

وی بابیان اینکه دغدغه رهبری و نظام جمهوری اسلامی رفع آسیب‌های تهدیدکننده زنان و دختران است گفت: چراکه اگر زنان جامعه‌ای در معرض آسیب باشند کل جامعه را در برمی‌گیرد و صدمات جبران‌ناپذیری خواهد داشت و آنچه در بحث آسیب‌های اجتماعی موردتوجه است موضوع فرهنگ است و اگر فرهنگی متناسب با الگوی اسلامی در جامعه رایج نباشد دچار آسیب می‌شویم و اگر آسیبی رسیدگی نشود به ناهنجاری‌های اجتماعی منجر می‌شود و پس از هنجار به تهدیدات اجتماعی تبدیل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه برای افراد در معرض آسیب برنامه‌های خوبی در نظر گرفته‌شده که ازجمله آن گسترش مراکز اورژانس اجتماعی (۱۲۳) در شهرهای بالای ۵۰ هزار خانوار است و در استان ما این امر به‌خوبی محقق شده است و جزو استان‌های پیشرو هستیم.

وی تأکید کرد: افراد جامعه باید در برابر زنان و دختران آسیب‌دیده بی‌تفاوت نباشند و هرگونه آسیب در این حوزه را به اورژانس اجتماعی از طریق تلفن ۱۲۳ اطلاع دهند.

قادری در پایان گفت: خانه سلامت بهزیستی سرپناهی مناسب برای دختران آسیب‌دیده است که به هر دلیلی سرپناه ندارد و در خانه سلامت زنان نیز در راستای حمایت از آن‌ها اقدامات خوبی انجام می‌شود. به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، دکتر امید قادری در همایش "دختران، حمایت‌های روانی-اجتماعی و توسعه پایدار" که امروز (5 مردادماه) برگزار شد، میزان حضور زنان و دختران در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را یکی از شاخص‌های اصلی توسعه عنوان کرد و افزود: امام خمینی (ره) به‌خوبی بعد از انقلاب اسلامی به این امر مهم واقف بودند و پس از انقلاب ما شاهد حضور گسترده زنان در همه عرصه‌های بودیم و هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه