English

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه‌شمالی:

۹ هزار کیلوگرم پیله کرم ابریشم در سوادکوه‌شمالی تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه‌شمالی از تولید 9 هزار و 100 کیلوگرم پیله تر ابریشم به ارزش اقتصادی بیش از 20 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

9 هزار کیلوگرم پیله کرم ابریشم در سوادکوه‌شمالی تولید شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، قاسم حکمت‌شعار با اشاره به اتمام برداشت پیله کرم ابریشم در شهرستان سوادکوه شمالی، اظهار داشت: از 287 جعبه تخم نوغان توزیع شده در این شهرستان، 9 هزار و 100 کیلوگرم پیله تر تولید شد.

وی به اجرای آموزش‌های ترویجی در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت نوغانداران پرورش کرم ابریشم در این شهرستان امسال  20 میلیارد ریال برای نوغانداران شهرستان عایدی داشت.

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه‌شمالی با اشاره به افزایش پرورش دهندگان کرم ابریشم طی چند سال اخیر در این شهرستان، گفت: توزیع رایگان 8 تلمبار طبقاتی متحرک پرورش کرم ابریشم، توزیع رایگان 200 جعبه تخم نوغان و 100 کیلوگرم پودر سم پافسول برای ضدعفونی کرم ابریشم، توزیع 4 هزار اصله نهال توت یارانه‌ای و توزیع رایگان 30 عدد قیچی دسته بلند باغبانی جهت برداشت برگ توت از سوی مدیریت هماهنگی ترویج استان از جمله حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان جهت توسعه حرفه نوغانداری و تشویق و ترغیب نوغانداران این شهرستان طی فصل پرورش اخیر بوده است.

وی تصریح کرد: منطقه لفور شهرستان سوادکوه شمالی قدمتی دیرینه در امر نوغانداری داشته و به دلیل کوتاه‌بودن دوره پرورش و قیمت‌ مناسب فروش پیله، نوغانداری در سال‌های اخیر در کنار دیگر فعالیت‌های کشاورزی و دامداری مورد توجه بیشتر بهره‌برداران به ویژه زنان خانه‌دار قرار گرفت و از آنجایی که نیاز به ســرمایه‌گذارى کلان اولیه ندارد و از نهال کشت شده توت به عنوان منبع غذایى کرم ابریشــم مى‌توان تا 25 سال بهره‌بردارى کرد مقرون به صرفه و کمکی برای بالا بردن توان اقتصادی خانواده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه