English

مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام:

یکی از ارکان اصلی تولید و ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی است

مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام گفت: یکی از ارکان اصلی تولید و ارتقای بهره‌وری، نیروی انسانی است و باید با تکیه بر مهارت‌آموزی و تربیت نیروی ماهر زمینه به کار گیری نیروهای بومی فراهم کرد.

یکی از ارکان اصلی تولید و ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حامد سلیمانی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: یکی از ارکان اصلی تولید و ارتقای بهره‌وری ، نیروی انسانی است، هر چه نیروی انسانی با تکیه بر آموزش ها از توانایی و کارآمدی بهتری برخوردار باشد، می تواند در حوزه خود بستر این امر مهم را هموار کند.

وی رویکرد تمام برنامه‌ها را، ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی که مرتبط با حکمرانی آموزش‌های مهارتی و مدیریت محلی است دانست و افزود: هدف، سوق دادن همه‌ افراد جامعه از مدرک‌گرایی به سمت مهارت‌گرایی است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان ایلام هدف از آموزش‌ها را افزایش توانایی‌های دانش، مهارت و قدرت درک افراد و انجام مطلوب‌تر کار در محدوده‌ وظایف شغلی دانست و یادآور شد: یکی از اهداف آموزشی کارآفرینی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، بهبود توانایی‌های فردی و تخصصی مهارت‌آموزان است، آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند از طریق دانش افزایی، باعث افزایش فرصت‌های بازار شده و سطح تقاضای کارآفرینی را ارتقاء بخشد.

سلیمانی تاکید کرد: ۲۲۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای در استان ایلام فعال است که در این آموزشگاه ها ۲۸۸ حرفه در چهار شاخه صمت، خدمات کشاورزی، فرهنگ و هنر به متقاضیان آموزش داده می شود.

وی با اشاره به اینکه تعهدات بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای استان ایلام برای ارائه آموزش های مهارتی به مهارت جویان در سال جاری (چهار ماهه) یک میلیون و ۱۳۳ هزار نفر ساعت بود، اضافه کرد: این آموزشگاه ها سال گذشته ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر ساعت آموزش های مهارتی را به مهارت جویان ارائه کردند.

مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام بیان کرد: مرکز جدید آموزش فنی و حرفه ای، مرکز مشاوره شغلی دانشگاه آزاد، مرکز کمپ ترک اعتیاد شهرستان چوار، نمایشگاه آثار کار آموزان در مجتمع ارشاد ایلام، کارگاه آموزشی روستاییان شهر ایلام و کارگاه مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار در شهر ایلام از جمله برنامه های افتتاحی هفته ملی مهارت در ایلام است.

سلیمانی، طرح توانمندسازی روستاییان، عشایر و مناطق محروم، توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی، انعقاد قراردادها و تفاهم نامه های همکاری متعدد با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی به منظور جلب مشارکت در امر مهارت آموزی، توسعه مشاغل خرد و کوچک به منظور توسعه اشتغال در قالب مشاغل خانگی، توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی، واگذاری و برون سپاری برنامه های آموزشی با اولویت آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد را از برنامه های فنی و حرفه ای ایلام در سال جاری عنوان و بر لزوم همکاری و تعامل سایر دستگاههای اجرایی در ترویج و توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای تاکید کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت آموزش‌های مهارتی برای این گروه و به منظور فراهم شدن زمینه اشتغال کودکان کار، طرح آموزش کودکان کار در دستور کار ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای قرار گرفته است.

سلیمانی افزود: با توجه به اهمیت آموزش‌های مهارتی برای این گروه هدف، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام در نظر دارد بر اساس نیاز سنجی دوره‌های ویژه‌ای را به این منظور برنامه ریزی و اجرا کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اشتغال‌زایی مهمی چون پتروشیمی و پالایشگاه که در استان وجود دارد گفت: باید با تکیه بر مهارت‌آموزی و تربیت نیروی ماهر زمینه را برای ایجاد و به کار گیری نیروهای بومی فراهم کرد، که خوشبختانه این مهم در اولویت فنی و حرفه ای قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه