English

محسن ربانی زاده:

هوشمندسازی سامانه پایانه‌های فروش، راه‌های فرار مالیاتی را مسدود می‌کند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد مالیات به مردم باز‌می‌گردد ،گفت: با هوشمندسازی سامانه پایانه‌های فروشگاهی راه‌های فرار مالیاتی شناسایی و مسدود می‌شود.

هوشمندسازی سامانه پایانه‌های فروش، راه‌های فرار مالیاتی را مسدود می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محسن ربانی‌زاده ، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو اظهار داشت: یکی از اولویت‌های که در استان پیگیری می‌شود، اخذ مالیات به‌حق و جلوگیری از فرار مالیاتی است. 

وی با اشاره به اینکه بخشی از مالیات اخذ شده به خود مردم به‌صورت ارائه خدمات عمومی برمی‌گردد گفت: اگر مودی قصد فرار از مالیات را داشته باشد، ما باید راه‌های فرار را شناسایی کرده و مسدود کنیم. 

ربانی‌زاده تاکید کرد: اگر مردم بدانند مالیات به خودشان برمی‌گردد هم مالیات را بهتر می‌پردازند و هم تخلفاتی که مشاهده می‌کنند را گزارش می‌دهند، لذا شفاف‌سازی در حوزه مالیات ضروری است. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به اینکه سامانه‌ پایانه‌های فروشگاهی در حال راه‌اندازی است،  گفت: این سامانه هوشمند شفافیت را حداکثر می‌کند. 

وی افزود: متاسفانه گاها برخی گزارش‌ها درخصوص فرار مالیاتی به گوش می‌رسد که جای تاسف است و مودی بر این تصور است که اگر مالیات پرداخت نکند زرنگی کرده است، شنیده می‌شود برخی پزشکان از طریق مختلف وجه از بیمار دریافت کرده و از دستگاه کارتخوان استفاده نمی‌کنند تا از شفافیت فرار کنند لذا این موضوع با راه‌اندازی کامل سامانه هوشمند حل خواهد شد‌. 

ربانی‌زاده با بیان اینکه ۳۱ بنگاه کلان اقتصادی شناسایی شده‌اند که هر روز به آمار شناسایی‌ شده‌ها اضافه شده و از طرفی تعدادی از آنها با پرداخت مالیات از این لیست خارج می‌شوند، تاکید کرد: طبق قانون، پرونده مودیان بزرگ مالیاتی که کارخانه یا واحد تولیدی انها در استان قرار دارد باید به استان منتقل شود و مالیات را در استان پرداخت کنند.

وی در پایان یاداور شد: کشورهای توسعه‌یافته از طریق اخذ مالیات کشورشان را اداره می‌کنند اما در کشور ما هنوز مشکلاتی وجود دارد که امید می‌رود با راه‌اندازی سامانه شفافیت بخش زیادی از مشکلات برطرف شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه