English

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان خبر داد؛

رشد ۲۷ درصدی تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی در استان اصفهان / وصول بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان مالیات

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان از رشد ۲۷ درصدی تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی در استان اصفهان در سال جاری خبر داد.

رشد ۲۷ درصدی تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی در استان اصفهان / وصول بیش از 20 هزار میلیارد تومان مالیات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، عباس مزیکی در جمع اصحاب رسانه به مناسبت روز مالیات و هفته فرهنگسازی مالیاتی با اشاره به رشد ۲۷ درصدی تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی در استان اصفهان گفت: در سال گذشته ۲۰ هزار و ۵۰ میلیارد تومان وصول مالیات در استان اصفهان محقق شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ در استان اصفهان با وصول ۲۰ هزار و ۵۰ میلیارد تومان مالیات این میزان وصول مالیات در استان اصفهان ۱۰۴ درصد مازاد بر پیش بینی استان بوده است.

استفاده ۷۷ درصدی مودیان از تبصره ۱۰۰

این مقام مسئول با بیان اینکه رشد ۲۷ درصدی تسلیم اظهارنامه‌ها در سال جاری ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان و نظارت سازمان امور مالیاتی بر گردش حساب‌های بانکی است، اضافه کرد: امسال ۲۴۲ هزار نفر برابر با به ۷۷ درصد از مودیان از تبصره ۱۰۰ سازمان مالیاتی استفاده کردند.

مزیکی با اشاره باینکه عوارض ارزش افزوده مستقیم به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری واریز می‌شود، ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۱۹۲ میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده وصول و به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: در سال گذشته رقم عوارض ارزش افزوده‌ای که مردم استان  اصفهان پرداخت کردند، چهار هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان بوده است.

وی بیان داشت: در سال ۱۳۹۹ وصول عوارض ارزش افزوده بالغ بر ۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان بوده است در صورتیکه دریافت عوارض ارزش افزوده در استان در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ رشد ۱۲۲ درصدی داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال سهم شهرداری‌ها در قانون ارزش افزوده از سه درصد به چهار درصد افزایش یافته است، گفت: سهم مستقیم مردم در عمران و آبادانی شهر افزایش یافته است و هزینه این عوارض در حمل و نقل عمومی و رفع آلایندگی یک ضرورت است که مردم بخشی از هزینه‌ها را به دولت می‌پردازند.‌

وصول ۸۷۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در سال ۱۴۰۰

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان ادامه داد: سال گذشته بالغ بر ۸۷۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی از صنایع و واحدهای آلاینده استان اصفهان وصول گردید که این رقم در سه ماهه ابتدایی سال جاری ۳۱ هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره باینکه مالیات به عنوان اولین درآمد دولت محسوب می‌شود، گفت: امسال در کشور مالیاتی که باید وصول شود در مجموع ۴۷۰ هزار میلیارد تومان است که معادل این مبلغ هزینه پیش بینی شده و سهم هر استان تفکیک شده است.

۳۱ تیرماه آخرین مهلت اظهارنامه مالیاتی

مزیکی با بیان اینکه مهلت اظهارنامه مالیاتی مشاغل تا ۳۱ تیرماه تمدید شد، افزود: امسال در استان اصفهان تاکنون ۳۱۸ هزار اظهارنامه توسط مشاغل ارائه شده که نسبت به سال گذشته حدود ۲۷ درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره باینکه در سال گذشته مودیان ۲۵۰ هزار اظهارنامه مالیاتی ارائه کردند، گفت: سال گذشته ۱۵۰ هزار نفر از مودیان از تبصره ۱۰۰ سازمان مالیاتی استفاده کردند.

مزیکی ادامه داد: در سال گذشته این رقم معادل ۶۰ درصد بوده است که امسال به دلیل شفاف‌تر شدن و اطلاعاتی که در اختیار امور مالیاتی قرار گرفته، استفاده از تبصره ۱۰۰ افزایش یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مهلت تسلیم اظهارنامه ارزش افزوده نیز تا ۲۶ تیرماه تمدید شده است، بیان کرد: همچنین اشخاص حقوقی و اشخاصی که درآمد حاصل از اجاره دارند تا پایان تیرماه برای تسلیم اظهارنامه خود فرصت دارند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی ساماندهی حساب‌های بانکی آغاز خواهد شد که این امر منجر به شفاف‌سازی در درآمدها و اخذ عادلانه مالیات می گردد.

امور مالیاتی اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه