English

محمد توکلی بیان کرد؛

فرسودگی ماشین آلات در ۸۵ درصد از معادن خراسان رضوی

معاون سازمان صمت خراسان رضوی بیان کرد: به تازگی واردات ماشین آلات معدنی بدون سابقه ساخت در داخل کشور بدون محدودیت آزاد شده است.

فرسودگی ماشین آلات در ۸۵ درصد از معادن خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد توکلی معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی عنوان کرد: ۸۵ درصد از ماشین‌آلات بخش معدن استان فرسوده و عمر بالای ۱۰ سال دارند.

توکلی در ادامه اضافه کرد: فرسودگی ماشین آلات در این بخش با وجود ذخایر قابل توجه معدنی در کشور باعث شده است، معدنکاران ایرانی در شرایط ناعادلانه با معدنکاران جهانی رقابت کنند.

معاون سازمان صمت خراسان رضوی ادامه داد: به تازگی واردات ماشین آلات معدنی بدون سابقه ساخت در داخل کشور بدون محدودیت آزاد شده است و در سایر ماشین ‌آلاتی که توان ساخت داخل آنها وجود دارد، واردات انجام نخواهد شد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۴۸۳ معدن به دلیل عدم صلاحیت فنی و مالی بهره‌بردار و کمبود ماشین آلات معدنی به صورت غیرفعال و راکد درآمده‌اند و حداکثر تلاش این سازمان فعال‌سازی این معادن از طریق اعطای تسهیلات به بهره‌برداران و معرفی آنان برای واردات ماشین‌آلات دسته دوم برای شروع کار است، در غیر این صورت از طریق مزایده واگذار می‌شوند.

معاون سازمان صمت خراسان رضوی اظهار کرد: نخستین مزایده در این خصوص برای واگذاری ۲۸۰ معدن با حضور ۲۳۰ نفر از متقاضیان بخش خصوصی برگزار شد که نتایج آن بزودی اعلام می شود، تا پایان سال  ۲ مزایده دیگر برگزار خواهد شد.

توکلی در خاتمه افزود: پروانه بهره برداری برای ۱۰ معدن جدید در خراسان رضوی طی سه ماهه نخست امسال صادر شده است و بیش از ۹۰۰ معدن با استخراج اسمی ۲.۸ میلیارد تن در سال در این استان پروانه بهره‌برداری دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه