English

رئیس اداره منابع طبیعی چالوس:

به ازای هر دو هزار هکتار، یک جنگلبان داریم

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس گفت: در حال حاضر به ازای هر دو هزار هکتار، یک جنگلبان داریم.

به ازای هر دو هزار هکتار، یک جنگلبان داریم

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، هادی بزرگی مازندرانی در نشست با اعضای هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی چالوس با اعلام این مطلب اظهار داشت: شهرستان چالوس دارای 160 هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی است که نیاز به کمک اقشار مختلف مردم برای حفاظت این عرصه ها هستیم.

وی که به منظور انعقاد تفاهم نامه همکاری با هیأت کوهنوردی چالوس در واحد منابع طبیعی کلارستاق سخن می گفت از ورزشکاران و طبیعت گران به عنوان بازوان قدرتمند منابع طبیعی یاد کرد و ادامه داد: کوهنوردان همواره در عرصه های منابع طبیعی حضور دارند و می توانند ما را در تجاوز و تصرفات به عرصه های منابع طبیعی و قطع درختان توسط افراد سودجو یاری دهند.

همچنین رئیس هیات کوهنوردی چالوس نیز بیان داشت: جنگلهای هیرکانی دارای گونه هایی چون انجیلی است که در جنگلهای جهان منقرض شده است.

مازیار کیادلیری یکی از دغدغه ها و نگرانی های ورزشکاران و طبیعتگران را نابودی منابع طبیعی برشمرد و تصریح کرد: متأسفانه در آموزش و پرورش بحث حفظ محیط زیست و منابع طبیعی برنامه و زیر ساختی وجود ندارد.

وی عنوان داشت: مسائل تفریحی و تخلیه هیجانی جامعه و حضور بی رویه در طبیعت سبب تخریب آن می شود.

رئیس هیأت کوهنوردی چالوس بیان داشت: باید به حفظ منابع موجود بپردازیم تا بتوانیم آن را به نسل آینده تحویل دهیم و ما هم چشمان شما در طبیعت هستیم.

در ادامه این نشست فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران _ نوشهر در سخنانی گفت: حفاظت از منابع طبیعی خطیرترین وظیفه سازمان منابع‌ طبیعی است.

سرهنگ محسن مرادی صادق افزود: در طول یک سال فعالیتم در این یگان، نگاهم نسبت به منابع طبیعی از قبل تغییر کرده است.

وی ابراز داشت: قشر جنگلبانان و مأموران منابع طبیعی را مظلوم‌ترین نیروهای منابع طبیعی دانست که با کمترین حقوق و امکانات نسبت به حفاظت از عرصه های جنگلی، مرتعی و دریا مشغول انجام وظیفه هستند.

فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران _ نوشهر همچنین با اشاره به اینکه بدون حضور و مشارکت مردم حفظ این منابع ممکن نیست، اظهار داشت: عرصه های جنگلی غرب مازندران 315 هزار هکتار مساحت دارد که چنانچه به ازای هر هزار هکتار، یک نیروی جنگلبان داشته باشیم باز هم ناکافی است.

وی گفت: به جهت تعلیف دام در مراتع نیروهای منابع طبیعی می بایست نسبت به کنترل این مراتع و حتی تجاوزات ساحلی نیز بپردازند.

مرادی صادق، حمایت قضایی از همیاران طبیعت و برگزاری کلاس های آموزشی و صدور کارت برای همیاران در مواجهه با تخریب کنندگان را خواستار شد.

در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری ما بین رؤسای منابع طبیعی و هیأت کوهنوردی به امضاء رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه