English

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی مازندران خبر داد:

برگزاری آیین بزرگداشت «جنگل‌های هیرکانی، میراث جهانی» در مازندران

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی مازندران از برگزاری آیین بزرگداشت جنگل‌های هیرکانی، میراث جهانی در مازندران خبر داد.

برگزاری آیین بزرگداشت «جنگل‌های هیرکانی، میراث جهانی» در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، مهدی ایزدی اظهار داشت: جشن بزرگداشت جنگل‌های هیرکانی به‌ عنوان میراث جهانی ثبت شده در لیست سازمان جهانی یونسکو 20 تیر در دانشگاه آزاد شهرستان سوادکوه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: معرفی شبکه سازمان‌های مردم نهاد استان‌های هیرکانی، برنامه‌های آینده این شبکه در حفاظت جنگلهای هیرکانی و کارگاه آموزشی گردشگری پایدار و مسئولانه در سایت‌های ثبت شده هیرکانی در یونسکو با حضور ذی‌نفعان تأثیرگذار ملی و محلی از جمله برنامه‌های آیین نکوداشت «هیرکانی، میراث جهانی» است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی مازندران با اشاره به وجود 6 لکه جنگل‌های هیرکانی در مازندران گفت: جنگل بولا در شهرستان ساری، جنگل واز در شهرستان نور، الیمستان در شهرستان آمل، جنگل کجور شهرستان نوشهر، خشکه‌داران شهرستان تنکابن و چهار‌باغ شهرستان چالوس در این پرونده به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه قدمت این میراث جهانی به 25 تا 50 میلیون سال قبل بر‌ می‌گردد، افزود: وجود گونه‌های نادر گیاهی و جانوری، درختان دیرزیست با قدمت بالا، تنوع زیستی شگفت‌انگیز از مهم‌ترین شاخص‌های ثبت جنگل‌های هیرکانی به‌ عنوان میراث‌جهانی است.

به گزارش موج، جنگل‌های هیرکانی مازندران بعد از باغ عباس‌آباد بهشهر دومین میراث جهانی استان مازندران در لیست آثار حفاظت شده یونسکو است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه