English

نعمت الله بیرانوندی:

اصناف جهت جلوگیری از تخلفات صنفی با دستگاه‌های ناظر همکاری کنند

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: اتحادیه‌ها و اصناف برای کنترل بازار و مبارزه با تخلفات صنفی با دستگاه‌های ناظر همکاری کنند.

اصناف جهت جلوگیری از تخلفات صنفی با دستگاه‌های ناظر همکاری کنند

 به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، نعمت اله بیرانوندی در نشست با جمعی از اصناف و اتحادیه‌های استان به مناسبت هفته اصناف بیان کرد: با توجه به‌ لینکه اتحادیه‌ها دسترسی بهتری به زیر مجموعه‌های خود دارند بهتر می‌توانند نکات مورد نظر و قانونی را به آنان ابلاغ کنند و تعزیرات حکومتی آمادگی کامل در برگزاری دوره‌های آموزشی و پیشگیرانه را برای اصناف دارد.

وی با بیان اینکه بازار را نباید تنها با جریمه و مجازات کنترل کرد افزود: اصناف باید با اتکا به مبانی عمیق دین مبین اسلام، انصاف و عدالت و مردمداری را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند و هر جا ضرورت اقتضا کند دستگاه‌های حاکمیتی نیز با متخلفان متجری برخورد قانونی لازم را خواهند کرد.

دبیر کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات ادامه داد: هر دولتی ناگریز است برای تنظیم بازار خود مقرراتی وضع کند.

بیرانوندی با توجه به مصوبات سران سه قوه و تنفیذ آن از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: گرانفروشی، کم فروشی، تقلب در کسب، احتکار، درج نکردن قیمت، اخفا و امتناع از عرضه کالا، رعایت نکردن ضوابط قیمت‌گذاری و اعلام نکردن موجودی در صورت محکومیت مشمول اعتراض در  دیگر مرجع قضایی نیست.

بیرانوندی افزود: این اختیار به شعب تعزیرات حکومتی داده شده که اظهارات متهمان را با استفاده از وسایل ارتباطی مانند تلفن و پیامک دریافت کنند لذا از واحدهای صنفی انتظار می‌رود به محض احضار در شعب حاضر شوند و پاسخگو باشند در غیر اینصورت به تماس تلفنی اکتفا خواهد شد و رسیدگی به عمل خواهد آمد.

از یکم تیر به مدت یک هفته به نام هفته ملی اصناف نامگذاری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه