English

حسین موسوی‌نژاد:

هرگونه حذف گله از سوی مرغداران غیر اصولی است

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به تولید مازاد بر نیاز تخم‌مرغ در استان، دولت برای حمایت از مرغداران با توجه به اینکه نیاز برخی استانها هم از خراسان رضوی تامین می‌شود باید چاره اندیشی کند.

هرگونه حذف گله از سوی مرغداران غیر اصولی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین موسوی‌نژاد مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: در نظر گرفتن مشوق‌های صادراتی برای صادرات محصول تخم‌مرغ با هدف حمایت از مرغداران و تولیدکنندگان در این بخش است.

موسوی‌نژاد ادامه داد: با آزادسازی نرخ ارز قیمت خوراک طیور حدود ۳ و نیم برابر افزایش یافت، در حالیکه قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری به ارزش ۳۵ هزار تومان تعیین شد که البته هیچ گونه همخوانی با هزینه های تولید کننده ندارد.

وی تصریح کرد: برای حفظ گله و ترغیب مرغداران برای ادامه فعالیت باید حمایتهای لازم از این قشر صورت گیرد و به طور قطع کشتار مرغهای تخمگذار می‌تواند تهدیدی جدی برای تامین تخم‌مرغ به ویژه در نیمه دوم سال با توجه به افزایش تقاضای مصرف، باشد.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار خراسان رضوی در ادامه سخنان خود متذکر شد: هرگونه حذف گله از سوی مرغداران غیر اصولی است، بنابراین باید حمایتهای لازم از تولیدکنندگان در این زمینه انجام شود.

موسوی‌نژاد اظهار کرد: شرکت پشیبانی دام نیز در چنین شرایطی دارای وظیفه ذاتی برای حمایت از تولیدکنندگان است، حال آنکه به قیمت بسیار پایین‌تر اقدام به خرید می‌کند و هم اکنون ۲۶۰ واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۱۱ میلیون قطعه در هر دوره در خراسان رضوی فعالیت دارند.

وی با اشاره به تامین دان و نهاده مورد نیاز طیور تاکید کرد: خوشبختانه بارگزاری نهاده در سامانه بازارگاه انجام شده و تنها مشکل تامین نقدینگی از سوی مرغدار است که آنهم با پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان در حال رفع است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی اضافه کرد: اما آغاز دیرهنگام تسهیلات و البته متمرکز شدن پرداخت تسهیلات در بانک کشاورزی و ترافیک بالا در این زمینه موجب کندی روند اعطای تسهیلات شده است.

وی در ادامه این خبر یادآور شد: با توجه به تولید مازاد بر نیاز تخم‌مرغ در استان، دولت برای حمایت از مرغداران با توجه به اینکه نیاز برخی استانها هم از خراسان رضوی تامین می‌شود باید چاره اندیشی کند.

 موسوی‌نژاد در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد و گفت: در نظر گرفتن مشوقهای صادرات ی برای صادرات این محصول خود می‌تواند نوعی حمایت از تولیدکنندگان باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه