English

ایجاد هم افزایی بین مجموعه های مهدوی در قم

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ایجاد هم افزایی بین مجموعه های مهدوی در قم لازم است.

ایجاد هم افزایی بین مجموعه های مهدوی در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری روز چهارشنبه در جلسه شورای سیاستگذاری مهدویت استان قم در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: اگر یک فرماندهی باشد و از آن‌جا تقسیم کار انجام شود، بهره‌وری و نتیجه بیشتری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: از این رو در استان قم، جلسه ای با حضور مسئولان مجموعه‌هایی که در زمینه مهدویت فعالیت دارند، تشکیل شود و یک هم افزایی و تقسیم کار در این زمینه صورت گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: با انجام این کار؛ هم در هزینه‌ها و نیروی انسانی صرفه جویی کرده‌ایم و هم بهره وری کار بیشتر می‌شود و در واقع هم‌افزا و مکمل یکدیگر باشیم.

وی با اشاره به لزوم فرهنگسازی در زمینه مهدویت گفت: سرود «سلام فرمانده» یک فرهنگسازی در جامعه بود؛ کودکان با عشق آمدند و عشق به امام زمان(عج) در دل‌های خانواده‌ها متجلی شد و این یک نوع فرهنگسازی است و این یک «بستر» شد که باید روی آن، «محتوا» بیاید.

وی با بیان اینکه سرود «سلام فرمانده» پاسخ به شبهه نمی‌دهد و بیانگر عشق مردم به حضرت بقیه الله(عج) است؛ افزود: لازم است تا آحاد جامعه را در مقابل شبهه هایی که ایجاد می شود، آگاه ساخت.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه موضوع مهدویت، موضوع مهمی است؛ تصریح کرد: مدیران برای حضور در این گونه جلسات اهتمام ویژه ای داشته باشند. عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: یک مجموعه کارشناس و صاحب اندیشه، بر روی موضوع های جلسه ها، بررسی و مطالعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: بزرگ ترین سرمایه ای که امروز نصیب همه ما شده است، سرمایه محبت به اهل بیت(ع) است. وی افزود: لازم است در جامعه شناخت نسبت به حضرت ولی عصر(عج) ایجاد کنیم تا جامعه ما، جامعه ای مهدوی و گفتار و رفتار ما مهدوی و نیز اخلاق مهدوی چه در بُعد فردی و چه در بُعد اجتماعی در جامعه ایجاد بشود.

امام جمعه موقت قم اظهار داشت: یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی ایران که امام خمینی(ره) ایجاد کرد، این بود که تعریف جدیدی از انتظار ارایه داد.

نمایشگاه مفهومی در جمکران ایجاد شود

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) بر انجام کارهای تاثیرگذار برای نسل جدید تاکید کرد و پیشنهاد داد که یک نمایشگاه مفهومی در مسجد مقدس جمکران به عنوان پایگاه مهدویت ایجاد شود، چراکه بستر بسیار خوبی برای انتقال مفاهیم مهدوی می شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی احمدی افزود: در ایام عید نوروز سال ۱۳۹۴ یک نمایشگاه مفهومی در شبستان نجمه خاتون(س) حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار کردیم که بازتاب خوبی نیز به همراه داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش  قم با اشاره اهمیت و تاثیرگذاری محتوا در دوره پیش‌دبستانی گفت: در این استان برای این دوره، بیشتر از محتواهای تولیدی مرکز تخصصی مهدویت استفاده شده است.وی همچنین بر تولید محتوا در زمینه مهدویت و انتشار آن در کتاب های درسی تاکید کرد.

علیرضا رحیمی افزود: مرکز مشاوره خادمیاران رضوی نیز تاسیس شده‌است و به صورت رایگان در مباحث گوناگون مشاوره ارایه می دهد. در این جلسه که با حضور سید محمدتقی شاهچراغی استاندار و مدیران و کارشناسان نهادهای گوناگون استان برگزار شد؛ تعداد دیگری از شرکت کنندگان دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را درباره موضوع های مطرح شده بیان کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه