English

محمد رمضانی:

مهم‌ترین دغدغه هسته مرکزی شهر قم بافت‌های فرسوده و اماکن ناایمن است

مدیر منطقه هفت شهرداری قم گفت: مهم‌ترین دغدغه هسته مرکزی شهر قم بافت‌های فرسوده و اماکن ناایمن است.

مهم‌ترین دغدغه هسته مرکزی شهر قم بافت‌های فرسوده و اماکن ناایمن است

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمد رمضانی با اشاره به جایگاه منطقه هفت در هسته مرکزی شهر به‌واسطه وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار داشت: این منطقه کامل در بافت فرسوده و بافت تاریخی قرار دارد.

به گفته وی، این منطقه از لحاظ وسعت کوچک‌ترین منطقه و ازنظر اهمیت مهم‌ترین منطقه به‌واسطه حرم مطهر و بافت‌های تاریخی، بیوت مراجع علما و بازار به شمار می‌رود.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم، مهم‌ترین دغدغه در این منطقه را موضوع بافت های فرسوده و اماکن ناایمن دانست و ابراز کرد: با توجه به حوادثی چون پلاسکو و متروپل در آبادان، این حوادث تلنگری است تا به وضعیت بناهای ناایمن رسیدگی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه پس از حادثه پلاسکو جلسات مختلفی در سطح استان و مدیریت شهری برای ایمنی مراکز تجاری و عمومی برگزار شد، تصریح کرد: اقدامات خوبی به‌خصوص در ساماندهی کنتورهای برق و بحث‌های ایمنی توسط آتش‌نشانی شکل گرفت تا بتوان با ایمن‌سازی پاساژهای قدیمی، گام مهمی در رفع مشکلات این مراکز برداشت.

رمضانی با بیان اینکه مقاوم‌سازی این اماکن اهمیت بالایی در حفظ جان شهروندان دارد، افزود: جمعیت ساکن در منطقه ۴۰ هزار نفر است، اما جمعیتی که وارد می‌شود ۶۵ هزار نفر در ساعات کاری است، چراکه بحث خرید و حضور زائران را در مراکز خرید داریم.

وی با اشاره به اینکه ایمن‌سازی این مراکز صرفاً بر عهده یک شهرداری خاص نیست و باید ارگان‌ها و مالکین شرایطی را رقم بزنند تا ایمنی به وجود آید، عنوان کرد: پس از حادثه تلخ پلاسکو، شهرداری قم به‌طورجدی وارد موضوع ایمنی مجتمع‌های تجاری، اقامتی و خانه مسافرها شد و در حال حاضر یکی از الزامات برای صدور مجوز تجاری و اقامتی‌ها و مسافرخانه‌ها، اخذ تائیدیه آتش‌نشانی بوده تا حوادث تلخ را به حداقل برسانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه