English

وجود ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده در منطقه ۳ شهر قم

مدیر منطقه سه شهرداری قم از وجود ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده در منطقه ۳ شهر قم خبر داد.

وجود ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده در منطقه ۳ شهر قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهرداد روحانی وزیری با اشاره ویژگی‌های منطقه سه شهر قم اظهار داشت: این منطقه با دو هزار و ۳۰۰ هکتار مساحت از بزرگ‌ترین مناطق شهری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ورودی اصلی شهر از سمت تهران در این منطقه قرار دارد، ابراز کرد: این منطقه دارای دو بخش مهم یعنی از میدان شهید سعیدی تا پایانه مسافربری با ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده و جاده قدیم تهران و کوه سفید با کاربری صنعتی بوده که دارای بافت مسکونی نیست.

مدیر منطقه سه شهرداری قم یکی از ظرفیت‌های در دست اقدام برای توسعه این منطقه را ورود ۱۰۵۰ هکتار بافت جدید مسکونی در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و یادآور شد: این منطقه شهری به‌نوعی بسته و کمتر امکان توسعه داشته که با ورود این محدوده حجم قابل‌توجهی به مساحت مسکونی اضافه می‌شود.

وی تحقق بودجه سال ۱۴۰۰ این منطقه شهری را موردتوجه قرار داد و افزود: در سال گذشته منطقه موفق شد در حوزه درآمدهای نقدی ۹۹۶ میلیارد ریال و فروش اموال ۳۰۰ میلیارد ریال تحقق درآمد داشته باشد که در مجموع درآمد ۱۳۱ درصد محقق شده است.

روحانی وزیری میزان هزینه منطقه در سال گذشته را ۱۳۰۰ میلیارد ریال برشمرد و خاطرنشان کرد: ۸۸ درصد بودجه عمرانی سال گذشته منطقه محقق شده است.

وی با اشاره به میزان تملک برای پروژه‌های شهری منطقه تصریح کرد: در سال گذشته برای ۵۰۵ مترمربع تملک برای پروژه‌های عمرانی منطقه در مجموع بیش از ۵۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه