English

۴۷۰ میلیارد ریال بودجه برای ساخت پارکینگ در هسته مرکزی شهر اختصاص یافت

مدیر منطقه هفت شهرداری قم گفت: ۴۷۰ میلیارد ریال بودجه برای ساخت پارکینگ در هسته مرکزی شهر اختصاص یافت.

۴۷۰ میلیارد ریال بودجه برای ساخت پارکینگ در هسته مرکزی شهر اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمد رمضانی به موضوع کمبود پارکینگ در منطقه هفت شهر قم اشاره کرد و اظهار داشت: در بودجه سال ۱۴۰۱ این منطقه ۴۷ میلیارد تومان به ساخت پارکینگ اختصاص داده‌شده و امیدواریم بتوانیم با تملک لکه‌های موردنظر هر چه سریع‌تر این مشکل را برطرف کرده و پاسخگوی مطالبه مردم و شهروندان باشیم.

وی لکه‌های مشخص‌شده برای ساخت پارکینگ را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: یکی از نقاط مهم برای ساخت پارکینگ در خیابان استاد فقیهی است که یک ملک تملک و یک ملک دیگر در انتظار دستور قضایی و اعمال ماده ۹ قرار دارد و به‌زودی عملیات تخریب و ساخت پارکینگ آغاز می‌شود.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم ساخت پارکینگ در خیابان ۱۹ دی را از دیگر پروژه‌های ساخت پارکینگ در این منطقه دانست که در مرحله تملک قرار دارد و افزود: از مشکلات عمده در مسیر احداث پارکینگ، توافق با مالکان است، به‌نحوی‌که در واگذاری ملک برای ساخت پارکینگ به‌راحتی توافقات انجام‌نشده و روند تملک با کندی پیش می‌رود، اما علی‌رغم این مشکلات شهرداری باقدرت پیش رفته و پس از تملک عملیات اجرای آن را از طریق سرمایه‌گذاری دنبال می‌کند.

وی تکمیل و ساماندهی بست شرقی حرم مطهر را نیز به‌عنوان یکی از پروژه‌های اصلی منطقه هفت مطرح کرد و یادآور شد: پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهر بوده و باید سیما و منظر شهری در این منطقه بهبود پیدا کند و در مرحله مطالعات طرح و رایزنی با بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در آن ستیم.

رمضانی از پیگیری ویژه شهردار قم برای تعیین تکلیف پارکینگ شرقی خبر داد و گفت: جلسات زیادی برای احداث پارکینگ شرقی در مجموعه شهرداری برگزارشده و در حال حاضر برنامه‌ریزی‌هایی برای دو هزار و ۴۵۰ مترمربع از عرصه در اختیار شهرداری که تملک آن انجام‌شده و مانع قانونی ندارد در حال انجام است.

وی تصریح کرد: از این میزان عرصه‌ای که در اختیار شهرداری است می‌توان بیش از یک هزار پارکینگ ایجاد کرد که در ساماندهی پیرامون حرم مطهر تأثیر زیادی خواهد داشت.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم واگذاری ساخت پارکینگ را به بخش خصوصی در مقابل اجازه ساخت مرکزی تجاری تأیید نکرد و گفت: با این روش مشکلی ازنظر تأمین پارکینگ برای شهروندان حل نخواهد شد، بلکه با ایجاد مراکز تجاری ترافیک و نیاز به پارکینگ نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات متعدد، احداث پارکینگ‌های زیر سطح ازجمله راهکارهایی است که به‌دنبال اجرای آن هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه