English

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایذه عنوان کرد:

سطح آب تالاب میانگران ایذه در پایین‌ترین حد نسبت به ۱۰ سال گذشته

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه نسبت به خشک شدن تالاب میانگران در تابستان پیش‌رو هشدار داد و گفت: سطح آب تالاب میانگران، به دلیل خشکسالی و نبود بارندگی کافی، به پایین‌ترین حد خود در ۱۰ سال گذشته رسیده است.

سطح آب تالاب میانگران ایذه در پایین‌ترین حد نسبت به ۱۰ سال گذشته

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، احمد امیری افزود: در آخرین بازدید میدانی از وضعیت تالاب میانگران، سطح آب موجود در پناهگاه حیات وحش میانگران به کمترین حد خود در طول ۱۰ سال گذشته رسیده که زنگ خطر جدی برای حیات زیستمندان این منطقه است.

وی نسبت به خشک شدن تالاب میانگران در تابستان پیش‌رو هشدار داد و اضافه کرد: طبق آخرین آمار به‌ دست آمده از ۲ هزار و ۴۴۰ هکتار مساحت این تالاب، هم اکنون تنها ۲۴ درصد از آن دارای آب است که ۵۷۶ هکتار آن را در بر می‌گیرد.

وی دلیل کاهش سطح تالاب میانگران را خشکسالی‌های اخیر و نبود بارش باران در فصل آبی دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه حق‌آبه‌ای برای حیات این تالاب در نظر گرفته نشده و تنها منبع تغذیه آبی آن رواناب‌های سطحی و نزولات جوی است، ضرورت توجه و دیده شدن این اثر ملی و تامین حق‌آبه آن از طریق طرح انتقال و تامین آب شهرستان‌های ایذه و باغملک از دریاچه سد کارون ۳ بیش از پیش احساس شده و مورد نیاز است.

امیری گفت: به‌دلیل اینکه در این برهه از سال زمین‌های این تالاب خشک‌ترین روزهای خود در دهه اخیر را تجربه می‌کنند، پوشش گیاهی آن به‌دلیل خشک شدن و مجاورت با زمین‌های کشاورزی در معرض شدید آتش‌ سوزی‌ احتمالی قرار داشته که با توجه به حجم بالای خود و منطقه در صورت وقوع چنین حادثه‌ای حتی احتمال سرایت شعله‌ آتش به پوشش گیاهی درون تالاب وجود دارد که لازم است مدیریت بحران شهرستان و سایر دستگاه‌های متولی ایذه آمادگی و تمهیدات لازم برای مقابله و حفاظت از این منطقه را در نظر داشته باشند.

بر اساس این گزارش، تالاب میانگران در جنوب غربی کوهپایه زاگرس و در فاصله ۱.۵ کیلومتری شهر ایذه در شمال شرقی خوزستان واقع شده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه