English

منوچهر نورزاده:

نمایشگاه توانمندی های صنعتگران صنایع دستی در نمین گشایش می یابد

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی شهرستان نمین گفت: برای حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان صنایع‌ دستی نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌ های صنعتگران برگزار می شود.

نمایشگاه توانمندی های صنعتگران صنایع دستی در نمین گشایش می یابد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، منوچهر نورزاده ، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نمین گفت: این شهرستان که به‌عنوان شهر ملی گلیم ثبت شده است در حوزه صنایع‌دستی دارای بالاترین شاخص‌های استانی بوده و در این حوزه ظرفیت‌های بالایی دارد.

وی افزود: در نگاه به عملکرد سه ماهه گذشته با تلاش مستمر توانسته‌ایم در صدور مجوزهای سه‌گانه با ثبت تعداد 161 صدور و تمدید پروانه تولید انفرادی و 12 مجوز کارت مشاغل خانگی و دو کارگاه غیرمتمرکز  و متمرکز سهم عمده در اشتعالزایی شهرستان داشته باشیم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نمین با اشاره به شعار سال بیان کرد: تحقق شعار سال مبنی بر تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی امسال جزو برنامه‌های اصلی بوده که برای عملیاتی شدن این مهم رونق و توسعه صنایع‌دستی در بخش آموزش و تولید جزو اولویت‌های مهم به شمار می‌رود.

نورزاده در مورد فعالیت‌های انجام‌شده در این بخش گفت: در شش ماه گذشته در بخش معرفی به تسهیلات مشاغل خانگی تعداد 39 نفر به بانک‌های عامل معرفی و در مجموع یک میلیارد و 795 میلیون تومان به صنعتگران تسهیلات بانکی ارائه شده است.

وی افزود: در بهره‌مندی فعالان این حوزه از تبصره 18 تسهیلات به تعداد 20 نفر ارائه شده که در مجموع این افراد از 6 میلیارد ریال از اعتبارات صندوق کارآفرینی شهرستان بهره‌مند شده‌اند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نمین گفت: برای حمایت و پشتیبانی تولیدکنندگان صنایع‌دستی در نظر داریم با نزدیک شدن به روز ملی صنایع‌دستی با ایجاد نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های صنعتگران این حوزه بتوانیم تولیدات و صنایع‌دستی تلاشگران این عرصه را به نما یش بگذاریم و سعی در بازاریابی و توسعه و تقویت توان اقتصادی هنرمندان شهرستان داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه