English

رضا برومند عنوان کرد:

اعطای بیش از دو میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به صنعتگران بندرلنگه

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با بیان این‌که حمایت و شناسایی صنعتگران صنایع دستی از اهداف اصلی ما است، به تشریح برنامه های انجام شده در حوزه صنایع دستی شهر ملی گلابتون دوزی پرداخت.

اعطای بیش از دو میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به صنعتگران بندرلنگه

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، رضا برومند مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، با اشاره به اینکه شهر بندرلنگه نمادی از فرهنگ و هنر استان هرمزگان در سطح ملی است، گفت: بعد از ثبت شهرستان بندرلنگه به عنوان شهر گلابتون دوزی در سطح ملی، پرونده ثبت جهانی آن را آماده کردیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا داوری بین المللی به تعویق افتاده است.

وی با بیان اینکه حمایت و شناسایی صنعتگران صنایع دستی یکی از برنامه های اصلی در بخش صنایع دستی است، افزود: چهار مرکز آموزش، اشتغال و تولید صنایع دستی در سطح شهرستان بندرلنگه در بنادر کنگ، حمیران، معلم و مقام راه اندازی شده است.

برومند افزود: همچنین در سطح در شهرستان بندرلنگه یک هزار و 900 نفر صنعتگر صنایع دستی شناسایی شده که برای آنها کارت صنعتگری صادر شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین مطالبات صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی بیمه بوده است، ادامه داد: به همین منظور با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در شهرستان بندرلنگه تاکنون 140 نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی، بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر قرار گرفته اند.

برومند در خصوص اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به صنعتگران بندرلنگه گفت: از ابتدای سال جاری دو میلیارد و 500 میلیون ریال از اعتبارت مشاغل خانگی به صنعتگران این شهرستان پرداخت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه