English

امام جمعه کاشان:

ترویج حجاب و عفاف در ادارت مستلزم اراده مدیران است

امام جمعه کاشان تبیین و ترویج حجاب و عفاف در ادارت مستلزم اراده مدیران دانست.

 ترویج حجاب و عفاف در ادارت مستلزم اراده مدیران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت الاسلام حسینی در جلسه دیدار با بانوان ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان کاشان تبیین و ترویج حجاب و عفاف در ادارت مستلزم اراده مدیران دانست و گفت: اگر رؤسای ادارات اراده کنند می توانند این قانون الهی را در ادارات خود اجرا کنند.

وی افزود: ترویج مطالعه کتاب های تدوین شده در حوزه حجاب و عفاف از جمله آثار شهید مطهری و کتاب " سلام ابراهیم" در جامعه در ترویج این فریضه الهی  بسیار مؤثر است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به خاطراتی از امام راحل و علمای بزرگ، "مادری" و "همسرداری" را دو وظیفه اصلی زنان و اجر آن را برابر با سالها عبادت و تالیفات بزرگ اسلامی ذکر و خاطرنشان کرد: اشتغال و حضور اجتماعی نباید مانع از دو وظیفه و رسالت اصلی بانوان شود.

حجت الاسلام حسینی با بیان تفسیری از حدیث معروف حضرت زهرا(س) در خصوص فضیلت زن متذکر شد: در بخشی از خدمات پزشکی ویژه بانوان نقص هایی وجود دارد که باید برطرف شود و نیازهای بانوان در این حوزه با حضور بانوان متخصص تامین شود

فرماندار کاشان نیز در این دیدار با اشاره به مشکل پیری جمعیت و لزوم چاره اندیشی در این زمینه گفت: گرچه در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که اخیرا به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده، راهکارها و تسهیلاتی در این خصوص اندیشیده شده اما این قانون جامع نیست و نیاز به بازنگری و اهتمام مسئولان دارد.

محمد شریف زارعی با اشاره به نیازهای بانوان در حوزه خدمات پزشکی افزود: برای پاسخگویی به این نیازها می طلبد امتیازهایی برای کسانی که وارد این عرصه می شود و قصد ارائه خدمات دارند در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های علمی دانشگاه کاشان اذعان داشت: با توجه به اینکه ارتباط با جامعه از وظایف دانشگاه است لذا تشکیل کلینیک خانواده با حضور اساتید دانشگاه برای ارائه مشاوره فرهنگی خانوادگی و ... پیشنهاد شده است که بطور یقین استفاده از ظرفیت دانشگاه بسیاری از معضلات اجتماعی را برطرف می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه