English

اکبر شیخ:

ثبت سامانه بیش از ۴۵ هزار پرونده تحقیق و پژوهش در مرکز اسناد استان

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور بیان کرد: مرکز اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور وظیفه جمع آوری، حفظ و نگهداری و اشاعه خدمات از اسناد و میراث مکتوب را بر عهده دارد و هر سال به طور میانگین اسناد ۷۰ دستگاه اجرایی در استان مورد بررسی قرار می گیرد.

ثبت سامانه بیش از ۴۵ هزار پرونده تحقیق و پژوهش در مرکز اسناد استان

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، اکبر شیخ مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور عنوان کرد: ۲۵۰ هزار پرونده در قالب ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار برگ سند به این مرکز منتقل شده و نگهداری می‌شود که از این تعداد بیش از ۴۵ هزار پرونده فهرست نویسی و ثبت سامانه شده است و آماده خدمات به محققان، پژوهشگران و دستگاههای اجرایی است.

شیخ در ادامه این سخنان اعلام کرد: مرکز اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور وظیفه جمع آوری، حفظ و نگهداری و اشاعه خدمات از اسناد و میراث مکتوب را بر عهده دارد و هر سال به طور میانگین اسناد ۷۰ دستگاه اجرایی در استان مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور همچنین اظهار کرد: تاکنون به صورت مستقیم بیش از ۴۵۰ نفر محقق و پژوهشگر با ارائه ۲۰۰ هزار برگ از خدمات اسنادی این مرکز بهره‌مند شده‌اند.

وی در مورد موارد امحا شده نیز متذکر شد: بیش از ۲ هزار و ۶۶۰ تن اوراق فاقد ارزش از دستگاه‌های اجرایی نیز امحا شده و بیش از ۲۵۰۰ دقیقه از تاریخ شفاهی پیاده سازی شده و آماده خدمات دهی به محققان و پژوهشگران است.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور یادآور شد: در حوزه کتاب نیز  بیش از ۳۰ هزار عنوان کتاب در قالب ۹۰ هزار نسخه از ناشران استانی واسپاری شده است.

شیخ خاطرنشان کرد: تا کنون ساختمان اسناد و کتابخانه ملی مرکز شرق کشور تکمیل و بهره وری کامل نشده است و امیدواریم اعتبار لازم برای تکمیل این مجموعه اختصاص یابد تا محققان و پژوهشگران بتوانند از این ظرفیت بسیار ارزشمند فرهنگی و پژوهشی بهره کامل را ببرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه