English

جمع‌آوری ماهانه ۳۲۰۰ تن زباله در منطقه یک شهر قم

مدیر منطقه یک شهرداری قم با بیان اینکه ماهانه 3200 تن زباله در منطقه تولید و جمع‌آوری می‌شود، گفت: تنظیف معابر منطقه نیز حدود 365 هکتار در شبانه‌روز صورت می‌گیرد.

جمع‌آوری ماهانه ۳۲۰۰ تن زباله در منطقه یک شهر قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، مجید محمدرضاخانی با اشاره به ویژگی‌های منطقه یک شهر قم اظهار داشت: این منطقه یکی از مناطق قدیمی شهر قم بوده که ۱۴۰۶ هکتار وسعت دارد و در بخش شرقی قم واقع‌شده که این میزان ۱۱ درصد مساحت و چهارمین منطقه از لحاظ وسعت در قم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آخرین سرشماری‌ها ۲۱۴ هزار نفر در این منطقه سکونت دارند، ابراز کرد: ۶۵ هزار واحد مسکونی در این منطقه شهری وجود داشته و ۱۶ درصد جمعیت کل شهر قم در این منطقه سکونت دارند.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با تأکید بر اینکه این منطقه از مناطق پرتراکم و با مساحت زیاد شهر قم به شمار می‌رود، افزود: منطقه یک حدوداً ۳۲ درصد بافت فرسوده داشته که در هسته مرکزی شهر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۵۲ درصد منطقه یک شهر قم بافت تاریخی و در دل بافت فرسوده قرار دارد، یادآور شد: ۱۴ امامزاده و بقاع متبرکه در این منطقه قرار دارد.

محمدرضاخانی وضعیت جمع‌آوری پسماند در این منطقه را موردتوجه قرار داد و اضافه کرد: منطقه یک دارای چهار ناحیه خدماتی بوده که در مجموع این نواحی ۱۸۴ نفر نیروی رسمی، شرکتی و ساعتی مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه ماهانه ۳۲۰۰ تن زباله در منطقه تولید و جمع‌آوری می‌شود، اذعان کرد: تنظیف معابر منطقه نیز حدود ۳۶۵ هکتار در شبانه‌روز صورت می‌گیرد.

مدیر منطقه یک شهرداری قم ادامه داد: حدود ۲۰ میلیارد تومان رفت‌وروب و جمع‌آوری پسماند در سال ۱۴۰۰ بود و در سال ۱۴۰۱ با توجه به افزایش هزینه‌ها این رقم به ۴۰ میلیارد تومان سالانه می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه ۴۰ نیروی خدماتی و ۲۳۹ پاکبان در این منطقه فعالیت دارند، اظهار داشت: وضعیت تفکیک پسماند در منطقه هشت و نیم درصد بوده و لازم است در این زمینه فرهنگ‌سازی مناسبی صورت بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه