English

مسئول پیگیری زراعت برنج جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد:

سبقت نشای مکانیزه در شالیزارهای مازندران

مسئول پیگیری زراعت برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون عملیات نشاکاری در 38 هزار هکتار شالیزار استان انجام شد که از این میزان حدود 60 درصد به‌صورت مکانیزه و 40 درصد به‌صورت سنتی بوده است.

سبقت نشای مکانیزه در شالیزارهای مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی‌محمد رمضانی با اشاره به فرارسیدن فصل کاشت برنج درباره آخرین وضعیت کشت این محصول در استان اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی و ارتباط خوب کشاورزان با مراکز جهاد کشاورزی، تاکنون عملیات شخم و شیار در 196 هزار و 720 هکتار شالیزار مازندران انجام شده است.

وی با اشاره به احداث خزانه در 215 هزار هکتار اراضی شالیزاری مازندران، ادامه داد: تا به امروز عملیات نشاکاری در حدود 38 هزار هکتار شالیزار استان انجام شد که از این میزان حدود 60 درصد به‌صورت مکانیزه و 40 درصد به‌صورت سنتی بوده است.

مسئول زراعت برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: طی این مدت بیشترین سطح نشاکاری مربوط به شهرستان آمل با 11 هزار و 300 هکتار بوده که از این میزان 8 هزار هکتار به‌صورت مکانیزه بوده است.

وی بیان داشت: بحث کشت قراردادی نیز برای 10 هزار هکتار شالیزار استان انجام شد که نشان‌دهنده اعتماد کشاورزان به دولت بوده و اینکه کشت قراردادی به نفع خودشان بوده و در این زمینه مازندران جزء معدود استان‌هایی است که باید 50 درصد برنج را تحویل دهد.

رمضانی با تأکید بر اینکه کشت قراردادی برنج به نفع کشاورزان خواهد بود، خاطرنشان ساخت: این مهم در امنیت غذایی نقش داشته و در شرایط کمبود می‌توان برنج را روانه بازار کرد.

وی درباره افزایش هزینه‌های کارگری، گفت: دستمزد امسال کارگران بین 400 تا 500 هزار تومان بوده که با توجه به تمایل کشاورزان به مکانیزاسیون این مشکل برای آنان مرتفع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه