English

استقبال کم باغداران هرمزگانی از تسهیلات نوسازی باغات

استاندار هرمزگان گفت: یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی باغات هرمزگان اختصاص یافته، اما متاسفانه از این تسهیلات استقبال خوبی نشده است.

استقبال کم باغداران هرمزگانی از تسهیلات نوسازی باغات

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان اظهار داشت: در سفر ریاست جمهوری، ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تسهیلات گرفتیم که باید ماهانه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان جذب شود و در صورت عدم استقبال و جذب، تسهیلات بازگشت می‌خورد.
دوستی عنوان کرد: رویکرد ما در تخصیص اعتبارات این است که با انجام طرح‌های رشد در استان، برای جوانان ایجاد اشتغال و زیرساخت‌های اصلی را تامین کنیم.
استاندار هرمزگان گفت: ساخت سالن ورزشی و آسفالت راه روستایی خوب است، اما این موارد به تنهایی باعث ایجاد اشتغال و ماندن جوانان در روستا‌ها نمی‌شود.
به گفته وی، در حال حاضر بیش از ۵۰۰ روستای خالی از سکنه در استان وجود دارد که بیش از ۴۳۳ روستا راه دسترسی داشته‌اند و این یعنی با راه نمی‌توان مانع از مهاجرت افراد جویای کار از روستا به شهر‌ها شد.
استاندار هرمزگان ابراز داشت: به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها و طرح‌های مرتبط با حوزه رشد هستیم و اختصاص بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین برق مزارع پرورش میگو در استان امر بسیار خوبی بود که می‌تواند ضریب اشتغال را بالا ببرد.
وی اذعان داشت: در حوزه آبزی پروری براساس وعده ایجاد ۳ مرکز تقویت ذخایر آبزیان، علاوه بر تخصیص زمین و مشخص شدن مکان، یک مرکز دیگر نیز به این ۳ مرکز اضافه شده است.
دوستی تصریح کرد: در حوزه تجارت، کارگروهی با حضور سه وزیر تشکیل و پیش نویس یک قانون برای تجارت و ته لنجی نوشته شد که در این قانون بیمه ملوانان تا ساماندهی ته لنجی و تخفیفات مختلف در این قانون در نظر گرفته شده است که امیدوارم به سرعت اجرایی شود.
به گفته وی، در حوزه آبرسانی به دشت‌ها و تکمیل زیرساخت‌ها، معادل ۱۰ درصد هزینه انجام شده برای سد جگین برای آب رسانی به دشت‌ها و اراضی پایین دست این سد انجام شده است.
وی گفت: برای تکمیل زنجیره پتاسیم و ایجاد شهر پتاس ۷۰ هکتار در نظر گرفته شده و از سوی دیگر بر روی شهر سیلیس در استان نیز مطالعاتی انجام شده و با توجه به ضعف منابع سیلیس در هند به دنبال بازار هند و سرمایه گذاری در این زمینه هستیم.
استاندار هرمزگان گفت: در حوزه گردشگری دریایی نیز یکی از آرزو‌های دیرینه استان برآورده و مجوز سهمیه سوخت یارانه‌ای برای کشتی‌های کروز گرفته شد.
دوستی در ادامه سخنانش یادآور شد: نسخه اولیه دفترچه سرمایه گذاری استان در اسفندماه با تلاش معاونت اقتصادی استانداری آماده شد که کار بزرگی است و با این دفترچه می‌توان نظر سرمایه گذاران را جلب کرد و در آن ۶۸ مشوق طلایی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است.
وی در پایان افزود: در بحث سند دار کردن زمین‌های مسکونی در مناطق مختلف استان از جمله در بندرعباس، جزیره هرمز و میناب خوب عمل شد، اما در حوزه سند دار کردن زمین‌های کشاورزی همچنان مشکل وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه