English

رضا غفاری:

۶۵درصد از حجم سدهای استان اردبیل خالی است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: در حال حاضر 65 درصد از حجم کل سدهای استان خالی است و باید در مدیریت مصرف آب توجه ویژه ای شود.

65درصد از حجم سدهای استان اردبیل خالی است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، رضا غفاری ، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به آخرین وضعیت ذخایر سدهای استان نسبت به سال گذشته گفت: در حال حاضر حدود 140 میلیون مترمکعب در پشت سدهای استان آب جمع شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی به افزایش 4 درصدی رواناب ها در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: در 3 ماهه انتهایی سال گذشته بارش های مطلوبی در استان به وقوع پیوست و با گرم شدن دمای هوا در در روزهای اخیر و ذوب برف های موجود، رواناب رودخانه ها و به تبع آن ورودی به سدها روند افزایشی را نشان می دهد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل می گوید: علیرغم وجود افزایش ورودی های همچنان کسری مخازن سدهای بزرگ استان محسوس بوده و این آورد در صورت تداوم تنها بخشی از اختلاف مخازن را می تواند جبران کند.

غفاری افزود: در سال گذشته بدلیل خشکسالی به وجود آمده و همچنین بالا رفتن دمای هوا و به تبع آن افزایش مصارف در بخشهای مختلف، ذخایر آبی استان در پشت سدها به حداقل موجود خود رسید و علی رغم بارش های اخیر هنوز کسری موجود در پشت سدها جبران نشده است.

وی گفت: به زارعین بالادست مخازن سدها توصیه می شود قبل از شروع فصل بهره برداری از انحراف و برداشت آب مازاد بر حقابه خودداری نمایند تا آبگیری سدها برای جوابگویی به مردم شریف استان انجام گردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه