English

امام جمعه تبریز:

حماسه دوازدهم فروردین، روز تثبیت انقلاب اسلامی و نماد مردم سالاری دینی است/ تولید ملی در حل مشکلات اقتصادی نقش موثری دارد

امام جمعه تبریز با گرامیداشت روز جمهوری اسلامی گفت: دوازدهم فروردین روز تحقق مردم سالاری دینی در این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که مردم با ۹۸.۸ درصدی علاقه خود را به این نظام ثابت کردند.

حماسه دوازدهم فروردین، روز تثبیت انقلاب اسلامی و نماد مردم سالاری دینی  است/ تولید ملی در حل مشکلات اقتصادی نقش موثری دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های امروز نماز جمعه تبریز با اشاره به عظمت ماه مبارک رمضان اظهار داشت: رمضان ماه توبه است، در این ماه طلب بخشش از خدا کنید.

وی با تاکید بر اینکه رمضان بهار توبه است؛افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت است که رابطه خود را با خداوند قوی تر کرده و از خدا بخواهیم که با رحمت و مغفرت با ما رفتار کند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: از دعا نباید در این ماه غافل شد، نفس دعا اثر خود را خواهد گراشت اما ممکن است نوع اجابت آن متفاوت باشد.

وی با اشاره به اهمیت ختم قرآن در ماه رمضان گفت: خوشبختانه فرهنگ قرآن خوانی و تدبر در قرآن ساری و جاری است و این به برکت جمهوری اسلامی ایران است و پیدایش انقلاب فرهنگی هم از دستاورد های آن است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه مبارزه با فساد اقتصادی یکی از راه های رسیدن به عدالت است، افزود:  اگر کسانی از امتیازات بی جا و انحصاری استفاده می کنند به طوری که همه نتوانستند از آنها به طور یکسان استفاده کنند، این عین فساد است.

وی در ادامه به کاروان های راهیان نور اشاره کرده و اظهار داشت: کاروان های راهیان نور یکی از بهترین راه های انتقال فرهنگ ایثار‌ و شهادت است. این کاروان ها دو سال به خاطر کرونا متوقف شده بود.

امام جمعه تبریز بیان داشت: طبق اعلام منابع، امسال بیشترین زائران راهیان نور از استان آذربایجان شرقی بودند و این نشان دهنده علاقه مردم آذربایجان به این انقلاب است.

حجت الاسلام آل هاشم به ۱۳ فروردین روز طبیعت اشاره کرده و گفت: روز ۱۳ فروردین روز علاقه به طبیعت و روز مهربانی است. روحانیت هیچ گاه مخالف حضور مردم در طبیعت نیست اما خواسته ما رعایت موازین شرعی است.

وی افزود: مردم می خواهند در فضایی آرام در طبیعت حاضر شوند و کنار یکدیگر در طبیعت آرامش پیدا کنند اما کسانی مثلا با بلند کردن صدای خوردو اخلال ایجاد می کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: در روز طبیعت خدایی نکرده نباید به جنگل ها و فضای سبز آسیب زده شود.

وی ضمن گرامیداشت روز جمهوری اسلامی گفت: دوازدهم فروردین روز  تحقق مردم سالاری دینی در این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که مردم با ۹۸.۸ درصدی علاقه خود را به این نظام ثابت کردند.

وی اظهار داشت:  جمهوری اسلامی می تواند دانشگاه ملت سازی و به طبع آن تمدن سازی باشد و رکن رکین قوام و ثبات نظام های مردم سالار جمهوریت است و جمهوریت تنها با حضور مردم و مشارکت سیاسی یک ملت تحقق می یابد.

امام جمعه تبریز ضمن تبیین شعار سال در بیانات رهبر انقلاب گفت:  تولید ملی در حل مشکلات اقتصادی نقش موثری دارد و از نهاد های مسئول به منظور سیاست گذاری کلان برای تحقق تولید ملی باید مطالبه صورت گیرد.

حجت الاسلام آل هاشم بر ضرورت تامین کالاهای اساسی مردم برای ماه رمضان تاکید کرده و گفت: دیشب با استاندار آذربایجان شرقی و امروز با رئیس سازمان جهاد کشاورززی استان در رابطه تهیه ارزاق برای ماه مبارک رمضان صحبت هایی شد تا مردم در این خصوص دغدغه نداشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: طبق صحبت های مسئولین در رابطه تهیه مرغ، گوشت، خرما و برنج در ماه مبارک رمضان هیچ مشکلی نداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه