English

جواد ساداتی‌ نژاد:

باید کشاورزی اقتصادی را با استفاده از فناوری و دانش رایج توسعه دهیم

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: طبق دستور و نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام "تولید ، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" باید برای تحقق این امر از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

باید کشاورزی اقتصادی را با استفاده از فناوری و دانش رایج توسعه دهیم

به گزارش خبرگزاری موج، جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در خبری اعلام کرد: ۶۵ درصد تولیدات حاصل از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی هدف‌گذاری شده است که امسال ماموریت سنگینی برای تحقق این هدف در کشور داریم.

ساداتی‌نژاد این خبر را در نشست با مدیران و فعالان ۸۱ شرکت فناور و دانش‌بنیان حوزه کشاورزی استان خراسان رضوی در مشهد عنوان کرد و در ادامه گفت: توسعه فناوری و نوآوری در عرصه کشاورزی یک ضرورت است.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: باید کشاورزی اقتصادی را با استفاده از فناوری و دانش رایج توسعه دهیم و طبق دستور و نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام "تولید ، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" باید برای تحقق این امر از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

وی همچنین متذکر شد: بنابراین هر گونه مجوز و هر حمایتی برای توسعه فناوری ، دانش‌بنیان و موارد مرتبط با آن در تمام سطوح وزارتخانه انجام می‌شود و این سازمان باید میان دانشگاه و مزرعه قرار گیرد و نقش انتقال دانش را دارد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: باید پوست‌اندازی در حوزه کشاورزی انجام گیرد و  البته این کار بسیار سخت و دشوار است، در این راستا  سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی باید در زمینه تولید دانش فعالیت خود را متمرکز کند و به هیچ وجه تولید مقاله در این سازمان مهم نیست بلکه تولید دانش برای استفاده مهم است.

ساداتی نژاد در خاتمه سخنان خاطرنشان کرد: از ایرادات شرکتهای دانش بنیان این است که تصور می‌کنند کار به شکل مشارکتی باید انجام شود تا به نتیجه موثر برسد در غیر اینصورت موفق نخواهند شد.

وزیر جهاد کشاورزی

محمدرضا اورانی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه ۸۵۰ هزار هکتار در استان زمین کشاورزی وجود دارد گفت: ۴۳ هزار میلیارد ریال ارزش سالانه تولیدات کشاورزی در استان است و  ۱۸.۵ درصد اشتغال مستقیم خراسان رضوی در حوزه کشاورزی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: خراسان رضوی دارای ۴۸ هزار کیلومتر کانال و نهر سنتی است که ۲۳ هزار کیلومتر آن ساماندهی شده و از مجموع هفت هزار قنات استان نیز به طول ۶۳ هزار کیلومتر به میزان پنج هزار کیلومتر آن مرمت شده است.

اورانی در خاتمه یادآور شد: ۱۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی استان مستعد اجرای سامانه‌های آبیاری است و ۳۵ درصد آن تاکنون تکمیل و میزبان این سامانه‌ها است و در حال حاضر ۲۳ درصد زمین‌های کشاورزی استان دارای سند است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه