English

دفتر آیت‌الله شبیری زنجانی به مناسبت درگذشت آیت‌الله بیگدلی پیام تسلیتی صادر کرد

دفتر آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید در پیامی درگذشت آیت‌الله مهدی بیگدلی از اساتید حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

دفتر آیت‌الله شبیری زنجانی به مناسبت درگذشت آیت‌الله بیگدلی پیام تسلیتی صادر کرد

به گزارش خبرگزاری موج قم، در این پیام آمده است: درگذشت اندوه‌بار آیت‌الله آقای حاج شیخ مهدی بیگدلی (رحمة الله علیه)، استاد دانشمند حوزه علمیه قم و داماد مکرم حضرت آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی، را به محضر معظم له و خانواده محترم و حوزه علمیه و شاگردان بسیاری که در ده‌ها سال تدریس علوم دینی از ایشان بهره جستند، تسلیت می‌گوییم و برای آن استاد برجسته و متخلق، از خداوند متعال رحمت و غفران الهی را مسالت می‌نماییم.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله مهدی بیگدلی از اساتید پیشکسوت و ممتحن شفاهی حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: رحلت استاد باسابقه و خدوم حوزه علمیه قم آیت‌الله حاج شیخ مهدی بیگدلی (رحمة الله علیه) موجب تألم و تأثر گردید. این استاد ارجمند از مدرسین و ممتحن دقیق النظر و فاضل حوزه علمیه قم بود که عمر پربرکت خود را به تربیت شاگردان و ترویج معارف مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام صرف نمود.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضایعه فقدان آن عالم جلیل‌القدر را به خاندان مصاب، بستگان، شاگردان و به ویژه بیت حضرت آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی(دامت برکاته) تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال رحمت و مغفرت واسعه الهی برای آن مرحوم و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان مسالت کرده است.

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نیز در پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله بیگدلی آورده است: استاد بیگدلی دغدغه فراوانی جهت رشد و شکوفائی طلاب و ارائه نکات دقیق به آنان داشت، این روحانی متعهد مورد اعتماد مراجع بزرگوار تقلید بود و در ساده زیستی گوی سبقت را از بسیاری ربوده بود.

در ادامه این پیام آمده است: ارتحال عالم وارسته، مدرس عالی‌مقام دروس خارج حوزه علمیه قم حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ مهدی بیگدلی رحمة الله علیه موجب تأسف همه حوزویان و پویندگان راه علم و فقاهت گردید، این استاد والامقام که حقیر خود در ابتدای طلبگی سالیانی چند توفیق شاگردی ایشان را داشتم، ازجمله استادان مبرزی بود که طلاب محضر درس خویش را با همه وجود موردتوجه و مراقبت قرار می‌داد.

در پایان این پیام آمده است: به ساحت مقدس ولی‌الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و به مرجع بزرگوار حضرت آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی مدظله‌العالی و همه مراجع و رهبری معظم انقلاب و به خیل عظیم شاگردان و دوستداران و حوزه‌های علمیه و خانواده محترم خصوصاً همسر مکرم ایشان و نیز به اصحاب مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم‌السلام تسلیت عرض می‌نمایم. خداوند ایشان را در بحبوحه رحمت خویش قرار دهد و به بازماندگان صبر و اجر عنایت فرماید به‌حق محمد و آله.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی بیگدلی استاد باسابقه حوزه علمیه قم، ممتحن شفاهی حوزه و داماد آیت‌الله‌ سید موسی شبیری زنجانی صبح روز ششم فروردین ماه جاری پس از تحمل چند سال بیماری در ۷۸ سالگی دارفانی را وداع گفت.

مرحوم بیگدلی از شاگردان امام (ره) و حضرات آیات سیدمحمدرضا گلپایگانی و شیخ مرتضی حائری یزدی بود و به دقت نظر شهرت داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه