English

بر اساس نتایج یک نظرسنجی اعلام شد:

رضایت اغلب گردشگران نوروزی از سفر به شهر اصفهان/ ۹۵ درصدی مسافران از زیباسازی شهر ابراز رضایت کرده‌اند

مسئول مطالعات، پژوهش و نظرسنجی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: اکثریت مسافران نوروزی از اقامت در اصفهان رضایت دارند و حدود 95 درصد از مسافران نیز از زیباسازی شهر اصفهان در نوروز، ابراز رضایت کرده‌اند.

 رضایت اغلب گردشگران نوروزی از سفر به شهر اصفهان/ 95 درصدی مسافران از زیباسازی شهر ابراز رضایت کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مرتضی نصوحی از اجرای طرح نظرسنجی از مسافران نوروزی درباره مولفه‌های مختلف سفر به شهر اصفهان از جمله زیباسازی خبر داد و گفت: اکثریت مسافران نوروزی از اقامت در اصفهان رضایت دارند و حدود 95 درصد از مسافران نیز از زیباسازی شهر اصفهان در نوروز، ابراز رضایت کرده‌اند.

وی گفت: برای کسب اطلاع از میزان رضایت مسافران از سفر به شهر اصفهان در ایام نوروز 1401 طرح نظرسنجی به صورت حضوری و الکترونیکی در مراکز مختلفی مانند باغ فدک، اماکن گردشگری پررفت و آمد مانند میدان امام(ره)، کوه صفه، چهارباغ، آتشگاه و... در حال اجراست.

این مقام مسئول افزود: به صورت خاص، مجموعه فرهنگی گردشگری باغ فدک مورد تاکید و تمرکز این طرح بوده و حضور پرسشگران در این مکان منجر به نظرسنجی حضوری از گردشگرانی که به اصفهان سفر کرده‌اند، شده است.

نصوحی با بیان اینکه آمار کلی نظرسنجی ها نشان از رضایت مسافران از سفر به شهر اصفهان دارد، اظهار کرد: در این نظرسنجی سوالاتی مانند اینکه: آیا حاضر به توقف ادامه برنامه سفر خود به اصفهان و خروج از این شهر هستید؟ آیا بعد از این بازهم به اصفهان سفر می کنید؟ و آیا سفر به اصفهان را به دیگران پیشنهاد می‌دهید؟ از مسافران پرسیده شده که اکثر پاسخ ها نشان از رضایت مسافران از سفر به اصفهان و اقامت در این شهر دارد.

مسئول مطالعات، پژوهش و نظرسنجی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه 30 درصد از مسافران نوروزی در سال 1401 در منزل اقوام خود اقامت گزیده اند، تاکید کرد: این نشان‌دهنده روحیه مهمان نوازی مردم اصفهان است. چنانکه در نظرسنجی ها نیز درباره نوع و کیفیت تعامل شهروندان اصفهانی با مسافران رضایت بسیار بالایی وجود دارد.

وی مکان اقامت مسافران نوروزی را به ترتیب اولویت کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر دانست و گفت: آمارها نشان می دهد که بیشترین تعداد مسافران نوروزی به ترتیب از استان‌های تهران،‌ مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،‌ فارس و کرمان به اصفهان سفر کرده اند.

 رضایت چشمگیر مسافران از محور نوری هشت‌بهشت

مسئول مطالعات، پژوهش و نظرسنجی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: یکی از مولفه های مورد بررسی در این طرح نظرسنجی، تخمین میزان رضایت مسافران نوروزی از زیباسازی در شهر اصفهان بوده است. مولفه ای که نصوحی درباره آن اعلام کرد: بر اساس نظرسنجی ها حدود 45 درصد مسافران گزینه «خیلی زیاد» و حدود 50 درصد از آنها گزینه «زیاد» را برای بیان میزان رضایتشان از زیباسازی ها بیان کرده اند که جمعا حاکی از رضایت 95 درصدی از این مولفه است.

به گفته او، المان هایی مانند نورپردازی محور نوری هشت بهشت تا حد زیادی مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

نصوحی خاطرنشان کرد: البته از سوی شهروندان اصفهانی نقدهایی درخصوص زیباسازی شهر در نوروز 1401 بیان شده که به دلیل ریزبینی و دقت نظر اصفهانی‌هاست و درجای خود باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی همچنین از انتقادات برخی از مسافران در مجموعه باغ فدک خبر داد و گفت: به دلیل اینکه ستاد کرونا امسال در اعلام برنامه سفرهای نوروزی تاخیر زیادی داشت،‌ شهرداری اصفهان در مدت زمان بسیار کمی مهیای حضور میهمانان نوروزی شد و به همین دلیل، کمبودها و کاستی هایی نیز در این میان مشاهده می شود.

مسئول مطالعات، پژوهش و نظرسنجی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان افزود: مثلا نبودن آب گرم و فضایی برای استحمام در باغ فدک از جمله کمبودهایی است که مسافران نیز در نظرسنجی ها به آن اشاره کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه