English

مسئول کمیته اسکان ستاد خدمات سفر شهر اصفهان:

هیچ مسافری در اصفهان با مشکل اسکان مواجه نیست/ ورود ۵۰ ورزشگاه به چرخه اسکان در اصفهان

مسئول کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان از تکمیل ظرفیت اماکن پیش بینی شده برای اسکان مسافران نوروزی و افزودن ظرفیت های جدید در قالب 50 ورزشگاه خبر داد .

هیچ مسافری در اصفهان با مشکل اسکان مواجه نیست/ ورود 50 ورزشگاه به چرخه اسکان در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، جواد شفیعی از تکمیل ظرفیت اماکن پیش بینی شده برای اسکان مسافران نوروزی و افزودن ظرفیت های جدید در قالب 50 ورزشگاه خبر داد و تاکید کرد: تمامی مسافران نوروزی در محل مناسب اسکان داده شده اند و هیچ مسافری در این زمینه با مشکل مواجه نشده است.

وی گفت: کمیته اسکان از ابتدای فعالیت خود برای نوروز 1401 اولویت هایی را در دستور کار خود قرار داد که نخستین و مهمترین آنها استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی بود؛ چراکه طی دو سال گذشته توقف رفت و آمد مسافران نوروزی منجر به ایجاد رکود در روند فعالیت این بخش بود.

 تکمیل ظرفیت 85 هتل و 22 مهمان‌پذیر در اصفهان

مسئول کمیته اسکان ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه ابتدا هتل ها و مهمان پذیرها در اولویت کار این کمیته قرار گرفت، اظهار کرد: بر اساس آنچه از سوی جامعه حرفه ای هتل داران به ما اعلام شد حدود 85 هتل با ظرفیتی بالغ بر 7 هزار نفر شب خواب آماده اسکان مسافران شدند که در حال حاضر این ظرفیت به طور کامل تکمیل شده است. همچنین 22 مهمان پذیر در شهر اصفهان اعلام آمادگی کردند که ظرفیت آنها نیز در همان روزهای ابتدایی فروردین ماه به طور صد درصد تکمیل شد.

 افزایش ظرفیت اسکان آموزش و پرورش به 350 مدرسه

مسئول کمیته اسکان ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه در این برنامه ریزی اولویت سوم به مدارس آموزش و پرورش اختصاص یافت، توضیح داد: در سال 98 و سال های پیش از آن، حدود 470 مدرسه آماده پذیرش مسافر در شهر اصفهان بوده اند که امسال این ظرفیت به دلیل تاخیر در ابلاغ ستاد خدمات سفر به شهرداری ها، به 200 مدرسه کاهش یافت.

وی افزود: در این راستا چند روز قبل اولین جلسه ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با حضور استاندار و شهردار اصفهان در گلستان شهدا برگزار شد و به دنبال بازدیدی که استاندار از مراکز شهرداری و ستاد اسکان فرهنگیان داشت، دستور ویژه ای درخصوص افزایش ظرفیت آموزش و پرورش به مدیرکل آموزش و پرورش استان ابلاغ شد که نتیجه آن، افزایش تعداد مدارس آماده شده برای اسکان مسافران بود، چنانکه تا امروز این ظرفیت به 350 مدرسه با حدود 3300 کلاس درس در شهر اصفهان رسید.

 تکمیل صددرصدی ظرفیت 3 هزار منزل استیجاری

شفیعی با اشاره به منازل استیجاری به عنوان چهارمین اولویت کمیته اسکان، خبر داد: طی تعاملی که با اتحادیه مشاورین املاک داشتیم، توانستیم 3 هزار منزل استیجاری را در چرخه اسکان شهر قرار بدهیم. این در حالی است که روند آماده سازی منازل استیجاری برای اسکان در سال 98 و سال های قبل از آن معمولا از مهرماه آغاز می‌شد و حدود 11 هزار منزل در چرخه اسکان قرار می‌گرفت. در حالی که امسال این روند از هفته آخر اسفندماه آغاز شد و تعداد منازل نیز به دلیل عدم تمایل مالکان به اجاره دادن منازلشان در شرایط کرونایی و دلایل دیگر، از 11 به 3 هزار منزل کاهش یافت که این ظرفیت نیز تا شب گذشته (سوم فروردین) کاملا تکمیل شده است.

باغ فدک اصفهان میزبان مسافران نوروزی

 تکمیل ظرفیت 13 خوابگاه دانشجویی

مسئول کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان، خوابگاه های دانشجویی را ظرفیت دیگری برای اسکان مسافران دانست و گفت: با همکاری اتحادیه خوابگاه های خودگردان غیرانتفاعی حدود 13 خوابگاه به چرخه اسکان وارد شدند که این ظرفیت نیز از 29 اسفند تا شب گذشته به طور کامل تکمیل شده است.

به گفته او، ظرفیت خوابگاه ها در سال های گذشته بیش از 30 مورد بوده است که طی این دو سال به 13 مورد کاهش یافته است.

 تکمیل ظرفیت باغ فدک با ورود 2600 خودرو تا سوم فروردین

شفیعی مجموعه فرهنگی تفریحی گردشگری باغ فدک را به عنوان تنها محل اقامت مسافران در فضای روباز به صورت چادرخواب در شمال شهر اصفهان، اولویت بعدی اسکان در اصفهان دانست و شرح داد: این مکان 3 هزار خودرو و 15 هزار نفر جمعیت ظرفیت دارد که امسال به دلیل شرایط کرونایی و رعایت فاصله گذاری ها با حدود 2600 خودرو تا شب گذشته به طور کامل تکمیل شد.

ورود 50 ورزشگاه به چرخه اسکان در اصفهان

مسئول کمیته اسکان ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه پیش بینی شده بود در صورت تکمیل این ظرفیت های شش گانه، ظرفیت ورزشگاه ها، مراکز عمومی و مراکزی که امکان اقامت موقت دارند نیز به این چرخه اضافه شود، اظهار کرد: 50 ورزشگاه به امکانات لازم تجهیز شده و به مرور در اختیار مسافران قرار می‌گیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه