English

جواد حسینی:

ثبت واکسیناسیون افراد در سفرهای نوروزی لازم و ضروری است

جانشین ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: مهمترین خواسته ما ابتدا انجام واکسیناسیون کامل و سپس ثبت مشخصات وسیله نقلیه در سامانه ایران من بوده و تاکید می‌کنیم انجام این کار لازم و ضروری بوده.

ثبت واکسیناسیون افراد در سفرهای نوروزی لازم و ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد حسینی جانشین ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: فعالیت ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ آغاز شده است  و تا ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ادامه می‌یابد.

حسینی در ادامه این اطلاع رسانی افزود: در این مدت تعداد ۵۰ بیمارستان و ۱۳۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۱۷ مرکز شبانه‌روزی، ۴۸ مرکز منتخب کووید، ۵۱ مرکز تجمیع واکسیناسیون ، ۵ پایگاه مراقبت مرزی، ۲۹ مرکز هاری، ۳۴ درمان سالک، ۲۱ مرکز ازدواج و ۳۱ مرکز تیروئید فعالیت دارند.

جانشین ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: درصد واکسیناسیون دُزهای اول و دوم به ترتیب ۹۷.۲۳ و ۸۵.۳۶ درصد بوده قابل قبول است و دُز سوم هم ۳۵.۱۸ درصد بوده که اعداد دُزهای اول و دوم از میانگین کشوری بالاتر بوده، اما دُز سوم از این میانگین کمتر است و باید جهت افزایش آن مشارکت بیشتر مردم را شاهد باشیم.

وی همچنین تاکید کرد: در زمان سال تحویل تعداد ۳۰۰ نفر و در کل ایام نوروز ۴۹۸ ناظر و بازرس حوزه بهداشت حضور دارند و از مجموع بیش از ۱۰۰ داروخانه فعال در ایام نوروز، ۲۷ داروخانه آن شبانه‌روزی هستند.

حسینی اظهار کرد: خوشبختانه انواع داروهای موردنیاز بیماران کرونایی و غیرکرونایی به‌خصوص موارد پرمصرف به اندازه کافی موجود است و با توجه به حضور میلیونی زائران نوروزی تمهیدات ویژه‌ای صورت گرفته تا هیچگونه مشکلی در بحث کمبود و یا نبود دارو وجود نداشته باشد.

جانشین ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: با توجه به حضور ۱۰ میلیون زائر نوروزی در مشهد مهمترین خواسته ابتدا انجام واکسیناسیون کامل و سپس ثبت مشخصات وسیله نقلیه در سامانه ایران من بوده و تاکید می‌کنیم انجام این کار لازم و ضروری بوده، زیرا موارد ثبت نشده در هر ۲۴ ساعت یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.

وی در ادامه اذعان کرد: تزریق ۳ دُز در افراد بالای ۱۸ سال و ۲ دُز در افراد زیر ۱۸ سال الزامی بوده و در کنار آن توصیه بر استفاده از ۲ ماسک در مکان‌های شلوغ و عمومی و تهویه مناسب در محل‌های اسکان داریم.

جانشین ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: امسال با ۴ موضوع کرونا، تصادفات، بیماری‌های روده‌ای و بیماری‌های واگیر تاکید بر استراحت کافی، رانندگی استاندارد و نوشیدنی و تغدیه سالم داریم.

حسینین خاطرنشان کرد: با وجود کاهش آمارهای کرونایی، نگران انجام برخی از عادی‌انگاری‌ها و رفتارهای نادرست در ایام نوروز هستیم و گرچه در روزهای اخیر خوشبختانه سیر نزولی بیماری کووید در مشهد در آمار مبتلاها، بستری‌ها و فوتی‌ها دیده شده، اما این هرگز به معنای پایان بحران کرونا نبوده و نیست و امیدواریم که پس از پایان تعطیلات نوروزی هم این شرایط مناسب را شاهد باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه